«Μίνι φορολογικό» στη Βουλή από το υπουργείο Οικονομικών
Θέματα φορολόγησης αγροτών και επιτηδευματιών, ζητήματα για το «πόθεν έσχες» κατά την αγορά ακινήτου, αλλά και την φορολόγηση της μεταβίβασης ακινήτων που ανήκουν σε μετατρεπόμενες επιχειρήσεις, καθώς και ζητήματα σχετικά με τις δεσμεύσεις καταθέσεων από τους οικονομικού εισαγγελείς και την παραχώρηση χρήσης αιγιαλού ρυθμίζουν μεταξύ άλλων δύο τροπολογίες που κατέθεσε σήμερα Τρίτη το υπουργείο Οικονομικών στο νομοσχέδιο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης για την «Ανοικτή διάθεση και περαιτέρω χρήση εγγράφων, πληροφοριών και δεδομένων του δημόσιου τομέα».
1η Τροπολογία
2η Τροπολογία
Ειδικότερα, με τις τροπολογίες:
Επεκτείνεται η υφιστάμενη εξαίρεση από το τέλος επιτηδεύματος για τα άτομα που έχουν αναπηρία ίση ή μεγαλύτερη του 80% και για τα επόμενα του 2013 έτη.
Ορίζεται ότι προκειμένου να τύχουν εξαίρεσης από τον υπολογισμό του εισοδήματος οι αποζημιώσεις υπό τη μορφή εξόδων κίνησηςαπαιτείται πλέον η ύπαρξη σχετικώς νομίμων παραστατικών που να αποδεικνύουν τη σχετική δαπάνη.
Προβλέπεται πως η διαφορά μεταξύ του τεκμαρτού και του συνολικού εισοδήματος των αγροτών που ασκούν ατομική επιχείρηση φορολογείται με φορολογικό συντελεστή 13%, αντί με συντελεστή 26% που προβλέπει σήμερα ο Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος.
Για το «πόθεν έσχες» στην αγορά ακινήτων προβλέπεται πως ως τίμημα αγοράς λαμβάνεται το ποσό της συνολικής επιβάρυνσης όπως αυτό προκύπτει από τα οικία πωλητήρια συμβόλαια αγοράς (δηλωθέν τίμημα, πλέον φόρων και λοιπών εξόδων που επιβαρύνουν τον αγοραστή), εκτός εάν από έλεγχο προκύπτει μεγαλύτερο ποσό.
Ταχτοποιούνται θέματα που προκύπτουν κατά την κάλυψη των αντικειμενικών δαπανών μεταξύ συζύγων στην περίπτωση που το τεκμαρτό εισόδημα ενός εκ των συζύγων υπερβαίνει το συνολικό εισόδημα που δηλώθηκε από αυτόν και τα εξαρτώμενα μέλη του.
Προβλέπεται η απαλλαγή από το φόρο μεταβίβασης ακινήτων των ακινήτων που ανήκουν σε μετατρεπόμενες επιχειρήσεις κατασκευής ή εκμετάλλευσης ακινήτων αντί αποκλειστικά και μόνον σε ακίνητα που ιδιοχρησιμοποιούνται από αυτές.
Προβλέπεται πως ο Εισαγγελέας Οικονομικού Εγκλήματος και οι 3 εισαγγελείς που τον επικουρούν μπορούν να προβαίνουν σε δεσμεύσεις τραπεζικών λογαριασμών, τραπεζικών θυρίδων και εν γένει περιουσιακών στοιχείων σε περίπτωση διενεργούμενης ποινικής προκαταρκτικής εξέτασης για την εξακρίβωση τέλεσης φορολογικών και οικονομικών εγκλημάτων εφόσον διαπράττονται εις βάρος του Δημοσίου.
Προβλέπονται ταχύτερες διαδικασίες έξωσης καταπατητών από κρατικά ακίνητα καθώς και η δυνατότητα του ΤΑΙΠΕΔ να προχωρά τις σχετικές διαδικασίες απόδοσης του ακινήτου στο Δημόσιο στην περίπτωση που έχει αναλάβει τις διαδικασίες αξιοποίησης.
Προβλέπεται πως ο Εισαγγελέας Πρωτοδικών αναλαμβάνει να υλοποιήσει την απόφαση έξωσης, ενώ υπάρχει πρόβλεψη και για ημερήσιο πρόστιμο για τον καταπατητή που επιμένει να χρησιμοποιεί το ακίνητο.
Οι επενδυτές στους οποίους παραχωρείται παραλία η αιγιαλός στο πλαίσιο μεγάλων τουριστικών επενδύσεων θα πληρώνουν ετήσιο μίσθωμα στο Δημόσιο το οποίο θα αναθεωρείται ανά πενταετία.
Προβλέπεται η αρμοδιότητα για την υπογραφή απόφασης παραχώρησης απλής χρήσης αιγιαλού περνά αποκλειστικά στον υπουργό Οικονομικών μετά από εισήγηση της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας.
Αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι οι αιτιολογικές εκθέσεις του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους που συνοδεύουν τις δύο τροπολογίες δεν αναφέρονται συγκεκριμένα στις επιπτώσεις που επιφέρουν στον Προϋπολογισμό και στο δημοσιονομικό τους κόστος.
Πηγή: IN.GR