Ι.Κ.Α. Αριθ. πρωτ.: Γ32/ 17/20.1.2011
Έκδοση και χορήγηση βεβαιώσεων παρακρατηθέντος ΦΜΥ έτους 2010
Αθήνα 20/01/11
Αριθ. Πρωτ. Γ32/ 17
ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΟΙΚ/ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Δ/ΝΣΗ ΟΙΚ/ΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΓΕΝ. ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ
Ταχ. Δ/νση: Αγ. Κων/νου 8
10241- Αθήνα
Πληροφορίες: Ντάκου χ.
Τηλέφωνο: 2105215395
ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ
ΘΕΜΑ: «Έκδοση και χορήγηση βεβαιώσεων παρακρατηθέντος ΦΜΥ έτους 2010
Είναι γνωστό ότι η Υπηρεσία μας αποδίδει τους φόρους που παρακρατούνται πανελλαδικά από μισθούς και συντάξεις και υποβάλλει την συγκεντρωτική Οριστική Δήλωση ΦΜΥ του ΙΚΑ, στην ΚΒ΄ Δ.Ο.Υ. Αθήνας, την 31 Μαρτίου εκάστου έτους.
Για την συμφωνία των ως άνω φόρων που παρακρατήθηκαν και αποδόθηκαν καθώς και την έκδοση και χορήγηση των αντίστοιχων βεβαιώσεων παρακαλούμε να τηρήσετε τα παρακάτω:
Φόρος Μισθωτών Υπηρεσιών ΦΜΥ (στ΄ πηγή)
Κωδικοί Αριθμοί παρακρατήσεων
15291 Ζ ή 015291 Ζ ΦΜΥ τακτικών αποδοχών
15291 Δ ή 015291 Δ ΦΜΥ προσθέτων αμοιβών
15291 Ε ή 015291 Ε ΦΜΥ παροχών
15291 Ι ή 015291 Ι ΦΜΥ εργατοτεχνιτών
Να εκδώσετε και να χορηγήσετε τις βεβαιώσεις των αποδοχών που κατεβάλλατε, κατά το έτος 2010, σε λοιπούς δικαιούχους μισθωτούς που δεν είναι υπάλληλοι του ΙΚΑ (αποσπασμένοι – πρόεδρος ΤΔΕ – ασφαλισμένοι κλπ) ή είναι τέως υπάλληλοι του ΙΚΑ (αλλά δεν συμπεριλαμβάνο-νται στο αρχείο μητρώου της τελευταίας πενταετίας που θα επεξεργαστεί το ΗΔΙΚΑ), από τις οποίες παρακρατήσατε ΦΜΥ (στ΄ πηγή) δηλαδή πιστώσατε τους κωδικούς που αναφέρονται παραπάνω
Οι βεβαιώσεις αυτές ΦΜΥ μισθωτών θα συνταχθούν στο συνημμένο υπόδειγμα Νο 1.
Το δεύτερο αντίγραφό τους θα το στείλετε στην Υπηρεσία μας – Δ/νση Οικ Υπηρεσιών – Τμήμα Γεν Λογιστηρίου το αργότερο μέχρι 10-2-2011 για να συμπεριληφθούν στην Οριστική Δήλωση ΦΜΥ.
Συμπληρωματικά τονίζουμε ότι:
– Μόλις παραλάβετε τις βεβαιώσεις αποδοχών των υπαλλήλων, τις σχετικές ατομικές πινακίδες κλπ στοιχεία που θα σας αποσταλούν από τη Μισθοδοσία, θα πρέπει άμεσα να τσεκάρετε την ακρίβειά τους.
Συγκεκριμένα θα πρέπει να ελέγξετε :
α. εάν τα ποσά που καταχωρήσατε στο πρόγραμμα της Μισθοδοσίας αναγράφονται στην ατομική πινακίδα των αντίστοιχων υπαλλήλων (είτε αυτοί υπηρετούν στο Υπ/μά σας είτε όχι). Τα ποσά αυτά αναγράφονται στις πινακίδες με την ένδειξη ΑΝΤ, Π.Α., ΑΝ, Ε.Ι κλπ και τον κωδικό του κέντρου πληρωμής σας. Εύλογο είναι ότι για όσους υπαλλήλους δεν υπηρετούν στο Υπ/μά σας θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το Υπ/μα που υπηρετούν, δεδομένου ότι εκεί θα αποσταλούν οι ατομικές τους πινακίδες.
β. εάν τα ποσά που τυχόν αναγράφονται στις πινακίδες των υπαλλήλων σας με την ένδειξη ΑΝΤ, Π.Α., ΑΝ, Ε.Ι κλπ και κωδικό άλλου κέντρου πληρωμής, έχουν πράγματι αποσταλεί για τον εν λόγω υπάλληλο από το Υπ/μα αυτό. Εύλογο είναι ότι και στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το Υπ/μα που έκανε την αναγγελία.
Μετά την ολοκλήρωση των παραπάνω ελέγχων θα πρέπει να έχουν τσεκαριστεί όλα τα ποσά δήλ τόσο αυτά που καταχωρήσατε στο πρόγραμμα της Μισθοδοσίας όσο και αυτά με την ένδειξη ΑΝΤ, Π.Α., ΑΝ, Ε.Ι κλπ που αναφέρονται στις πινακίδες των υπαλλήλων σας, ανεξάρτητα με το κέντρο πληρωμής.
– Στην περίπτωση που κάποιο από τα ποσά που καταχωρήσατε στο πρόγραμμα της Μισθοδοσίας δεν περιλαμβάνεται στην αντίστοιχη ατομική πινακίδα, θα πρέπει να ακυρώσετε την σχετική βεβαίωση αποδοχών και να εκδώσετε νέα στην οποία θα προσθέσετε και το εν λόγω ποσό. Εάν η παράλειψη αφορά υπάλληλο που δεν υπηρετεί στο Υπ/μά σας, την σχετική διόρθωση θα διενεργήσει το αρμόδιο Υπ/μα το οποίο και παρέλαβε τη βεβαίωση του υπαλλήλου, μετά από την σχετική γραπτή υπόδειξή σας.
Τονίζουμε ότι στις περιπτώσεις αυτές, όπου δηλ προστίθενται ποσά στις βεβαιώσεις αποδοχών, δεν θα διενεργείται νέα εκκαθάριση φόρου
– Στην περίπτωση που κάποιο από τα ποσά που έχει καταχωρηθεί στην ατομική πινακίδα υπαλλήλου σας, με την ένδειξη ΑΝΤ, Π.Α., ΑΝ, Ε.Ι και ανεξαρτήτως κέντρου πληρωμής, δεν έχει αναγγελθεί ούτε από σας ούτε από το άλλο Υπ/μα ή εκ παραδρομής έχει αναγγελθεί δυο φορές, θα πρέπει να ακυρώσετε την αντίστοιχη βεβαίωση αποδοχών και να εκδώσετε νέα στην οποία θα αφαιρέσετε το εν λόγω ποσό.
Εύλογο είναι ότι στην περίπτωση αυτή, όπου δηλ. αφαιρούνται ποσά από την βεβαίωση αποδοχών θα πρέπει να διενεργηθεί νέα εκκαθάριση φόρου καθόσον θα πρέπει να μειωθεί και το χρεωστικό φόρου που τελικά θα παρακρατηθεί από τον εν λόγω υπάλληλο.
– Τα Υπ/τα επαρχίας θα διενεργήσουν και τους λοιπούς έλεγχους αρμοδιότητάς τους που αφορούν την τακτική μισθοδοσία των υπαλλήλων τους κατά τα γνωστά.
– Οι βεβαιώσεις αποδοχών θα πρέπει να χορηγηθούν στους υπαλλήλους μετά την διενέργεια των σχετικών ελέγχων και διορθώσεων
Οδηγίες για την εκκαθάριση φόρου έχουν δοθεί με το Γ32/579/21-12-06 έγγραφό μας.
Τονίζεται ότι στο εξής οι σχετικές διορθώσεις θα αποστέλλονται στην Δ/νση Εκμετάλευσης – και όχι στην Υπηρεσία μας – η οποία στην συνέχεια θα ενημερώνει το ΗΔΙΚΑ προκειμένου να διενεργεί τις αντίστοιχες μεταβολές στα μαγνητικά μέσα
Μετά την αποστολή των παραπάνω στοιχείων στην Δ/νση Εκμετάλευσης δεν θα διενεργείτε διορθώσεις και ειδικά στα ποσά του φόρου.
Μετά την υποβολή της οριστικής δήλωσης (31/3) δεν θα πρέπει να διενεργείτε οποιαδήποτε διόρθωση.
Συμπληρωματικά και με αφορμή σχετικά ερωτήματά σας, διευκρινίζουμε ότι:
Α. Ο αναλογών φόρος προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό του παρακρατηθέντος φόρου με τον συντελεστή 1,015228.
Β. Κατά την σύνταξη των βεβαιώσεων ο παρακρατηθείς φόρος δεν αφαιρείται από το καθαρό ποσό.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ:
Σε αποσπασμένο υπάλληλο καταβλήθηκαν οι παρακάτω υπερωρίες:
ΜΙΚΤΕΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ | ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ | ΣΥΝΟΛΟ ΚΡΑΤΗΣΕΩΝ | ΚΑΘΑΡΟ ΠΛΗΡΩΤΕΟ | |||
ΥΠΔΥ | ΜΤΠΥ | Τ.ΑΡΩΓΗΣ | ΦΜΥ | |||
200,00 | 5,10 | 4,00 | 10,00 | 35.63 | 54,73 | 145,27 |
Τα ποσά αυτά μεταφέρονται στη βεβαίωση αποδοχών του ως εξής:
ΜΙΚΤΕΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ | ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ | ΣΥΝΟΛΟ ΚΡΑΤΗΣΕΩΝ | ΚΑΘΑΡΟ ΠΟΣΟ | ΑΝΑΛΟΓΩΝ ΦΟΡΟΣ |
ΠΑΡΑΚ/ΘΕΙΣ ΦΟΡΟΣ | ||
200,00 | ΥΠΔΥ | ΜΤΠΥ | Τ.ΑΡΩΓΗΣ | 19,10 | 180,90 | 36,18 | 35,63 |
5,10 | 4,00 | 10,00 |
Γ. Είναι υποχρεωτική η αναγραφή του ΑΦΜ στις βεβαιώσεις αποδοχών. Η μη αναγραφή επισύρει τις κυρώσεις λόγω ανακρίβειας που προβλέπει ο Ν. 2523/1997
Είμαστε στη διάθεση για κάθε επί πλέον διευκρίνιση
Η ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗ Ε
Πηγή: TAXHEAVEN