Αποκατάσταση λαθών ΑΠΔ περιόδων 01/2002 – 09/2011 από χρήστες του Συστήματος Ηλεκτρονικής Υποβολής ΑΠΔ και επανυποβολές ΑΠΔ περιόδων 01/2002 – 09/2011, που υποβλήθηκαν μέσω διαδικτύου
Monday October 10, 2011 11:15 AM
Αθήνα, 10 Οκτωβρίου 2011
ΘΕΜΑ: Αποκατάσταση λαθών ΑΠΔ περιόδων 01/2002 – 09/2011 από χρήστες του Συστήματος Ηλεκτρονικής Υποβολής ΑΠΔ και Επανυποβολές ΑΠΔ περιόδων 01/2002 – 09/2011, που υποβλήθηκαν μέσω διαδικτύου.
Το ΙΚΑ έχοντας προβεί, στο πλαίσιο της νομιμότητας των ενεργειών και των ορίων ευθύνης του, σε κάθε ενέργεια η οποία ήταν δυνατόν να μειώσει τα προβλήματα των Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων που έχουν υποβληθεί για τις περιόδους 01/2002 – 09/2011, απευθύνεται πλέον στους εργοδότες για την αποκατάσταση των εναπομεινάντων λαθών και την ενημέρωσή τους για την αποφυγή των ίδιων λαθών, κατά την υποβολή των επόμενων ΑΠΔ.
Για τους εργοδότες χρήστες της εφαρμογής ηλεκτρονικής υποβολής ΑΠΔ παρέχεται η δυνατότητα της ηλεκτρονικής πληροφόρησης για τα λάθη τους και η αποκατάστασή αυτών επίσης μέσω διαδικτύου, ανεξαρτήτως πλήθους λαθών και νομικής μορφής έως 04/12/2011.
Την ίδια περίοδο, από 10/10/2011 έως 4/12/2011, θα έχουν τη δυνατότητα να επανυποβάλουν (με τύπο δήλωσης 03-επανυποβολή) οι εργοδότες που σε κάποια ΑΠΔ τους, που υποβλήθηκε μέσω διαδικτύου, εντοπίστηκαν λάθη στη δομή του αρχείου ή των δεδομένων ή παραλείψεις και προβλήματα με συνέπεια οι υποβληθείσες ΑΠΔ να μην είναι αναγνώσιμες και το περιεχόμενό τους μη επεξεργάσιμο.
Η ενημέρωση των εργοδοτών γίνεται κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υποβολή ΑΠΔ και αφού δηλωθούν τα username και Pin. Συγκεκριμένα, στην οθόνη «Διαχείριση Ηλεκτρονικών Δηλώσεων» και εφόσον επιλεγεί η «υποβολή Νέας/ Εκκρεμούς Δηλώσης» ΑΠΔ κοινών επιχειρήσεων, εμφανίζονται ως εκκρεμείς οι ΑΠΔ στις οποίες περιέχονται τα προς αποκατάσταση λάθη και οι τυχόν ΑΠΔ που πρέπει να επανυποβληθούν.
Επιλέγοντας τη διαχείριση της εκκρεμούς δήλωσης και συγκεκριμένα την εμφάνιση της τρέχουσας κατάστασης της ΑΠΔ, παρουσιάζονται στην οθόνη οι εγγραφές των ασφαλισμένων που έχουν λάθη. Η αποκατάσταση των λαθών απαιτεί κατά κανόνα τη μεταβολή των τιμών των πεδίων, χωρίς αυτό να αποκλείει την ανάγκη διαγραφής ή προσθήκης στήλης.
Αναλυτική παρουσίαση των κωδικών των λαθών και αναλυτικές οδηγίες διόρθωσης των σφαλμάτων είναι διαθέσιμες στη σελίδα που εμφανίζονται οι εκκρεμείς λόγω λαθών δηλώσεις, από όπου μπορούν να διαβαστούν, να αντιγραφούν ή να εκτυπωθούν. Για πρόσθετες πληροφορίες και διευκρινίσεις οι εργοδότες μπορούν να απευθύνονται στο Υποκατάστημα του ΙΚΑ που ανήκει η έδρα της επιχείρησής τους. Εναλλακτικά οι εργοδότες μπορούν να αποστέλλουν μήνυμα μέσω της ιστοσελίδας www.ika.gr επιλέγοντας τη φόρμα "ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ". Στη φόρμα θα πρέπει απαραίτητα να συμπληρωθεί τηλέφωνο επικοινωνίας, στοιχεία εργοδότη (ΑΜΕ, ΑΦΜ και επωνυμία) και να περιγραφεί με σαφήνεια το ερώτημα.
Eξαιρετικά για τον παρόντα κύκλο διόρθωσης λαθών – επανυποβολών ΑΠΔ οι εργοδότες μπορούν να επικοινωνούν στα παρακάτω τηλέφωνα:
2103891008 2103891019 2103891239 (ώρες επικοινωνίας 8.00-14.30)
Επισημαίνεται ότι καταληκτική ημερομηνία επανυποβολών ΑΠΔ, διόρθωσης των λαθών και οριστικοποίησης των ορθών ΑΠΔ ορίζεται η 4η Δεκεμβρίου 2011.
Πηγή: TAXHEAVEN