Μαρίνα Κυριάκου
ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ Ινστιτούτο Μικρών Επιχειρήσεων Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να παρουσιάσει τη χρήση του ηλεκτρονικού μάρκετινγκ και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τις ΜΜΕ και να αποτυπώσει την υφιστάμενη κατάσταση στην ελληνική αγορά. Η αλλαγή της καταναλωτής συμπεριφοράς στη νέα ψηφιακή εποχή έχει οδηγήσει τις επιχειρήσεις στη χρήση όλο και περισσότερων εργαλείων ψηφιακού μάρκετινγκ. Στο πλαίσιο της παρούσας μελέτης, αρχικά παρουσιάζονται τα εργαλεία που προσφέρει το ψηφιακό μάρκετινγκ και τα οφέλη για τις μικρές επιχειρήσεις. Προκειμένου να γίνει καλύτερα αντιληπτή η υιοθέτηση των εργαλείων ψηφιακού μάρκετινγκ από τις μικρές επιχειρήσεις παρουσιάζονται δευτερογενή δεδομένα από την αγορά των ΗΠΑ και της Ευρώπης.
Από την επισκόπηση των στοιχείων αυτών προκύπτει ότι οι μικρές επιχειρήσεις στις ΗΠΑ αξιοποιούν σε σημαντικό βαθμό τα εργαλεία αυτά, ενώ αυξανόμενη είναι και η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην Ευρώπη. Παράλληλα, για τους σκοπούς της παρούσας μελέτης διεξήχθη ποιοτική έρευνα σε μικρές επιχειρήσεις στην Ελλάδα μέσω συνεντεύξεων σε βάθος. Από την έρευνα προκύπτει ότι οι μικρές επιχειρήσεις, αντιλαμβανόμενες τα οφέλη που προκύπτουν από την υιοθέτηση των αρχών του ψηφιακού μάρκετινγκ, προσπαθούν με αργά αλλά σταθερά βήματα να προσαρμοστούν στη νέα εποχή. Η μελέτη ολοκληρώνεται προσφέροντας στις μικρές επιχειρήσεις έναν οδηγό, αλλά και χρήσιμες συμβουλές, για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή της στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ.
Λέξεις – κλειδιά: ψηφιακός μετασχηματισμός, ηλεκτρονικό εμπόριο, marketing, μέσα κοινωνικής δικτύωσης