Ο επιχειρηματικός σχεδιασμός των μικρών οικογενειακών επιχειρήσεων είναι απαραίτητος πριν από την υλοποίηση μιας επιχειρηματικής ιδέας, αλλά και κατά τη διάρκεια λειτουργίας μιας επιχείρησης θα πρέπει να αναπροσαρμόζεται ανάλογα με τις ανάγκες της και τις οικονομικές εξελίξεις για να είναι ένα χρήσιμο εργαλείο. Δεν επηρεάζει μόνο την σημερινή κατάσταση μιας επιχείρησης, αλλά και την μετέπειτα πορεία τις παρέχονται τη βάση για μια ολοκληρωμένη στρατηγική αξιολογώντας όλες τις παραμέτρους του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος. Η παρούσα εργασία αποτυπώνει την ανάγκη μελετημένης σύνταξης επιχειρηματικού πλάνου, τόσο για την απόφαση δημιουργίας μιας επιχείρησης, όσο και για τη συνέχειά της. Θα παρουσιαστούν οι κύριοι στόχοι και οι βασικές αρχές του επιχειρησιακού σχεδιασμού και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για στρατηγικό σχεδιασμό, με αναφορά σε εναλλακτικές προσεγγίσεις.