WinOnLine για γυναίκες e-επιχειρηματίες https://winonline.training/el/
Αυτή η online εκπαίδευση στοχεύει στο να ανταποκριθεί στις ανάγκες των γυναικών σε όλη την Ευρώπη, οι οποίες είναι 40 ετών και άνω και επιθυμούν να γίνουν e-επιχειρηματίες, καθώς αντιμετωπίζουν πληθώρα δυσκολιών στην αναζήτηση εργασίας.
1. Εισαγωγή
Το εκπαιδευτικό υλικό που αναπτύχθηκε για το διαδικτυακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Έργου Win On Line θα υποστηρίξει όσες και όσους ενδιαφέρονται να γίνουν e-επιχειρηματίες, ώστε να αποκτήσουν ολοκληρωμένες γνώσεις στον τομέα της επιχειρηματικότητας. Στόχος είναι να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες και ικανότητες για να διευθύνουν την e-επιχείρηση τους και να γίνουν ανεξάρτητοι/-ες επιχειρηματίες. Το εκπαιδευτικό υλικό θα τους/τις καθοδηγήσει στο πώς να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας και να προωθήσουν τις καινοτόμες επιχειρηματικές τους ιδέες.
Πολλά από τα άτομα που έχουν πετύχει στην καριέρα τους, οφείλουν την επιτυχία τους σε μεγάλο βαθμό στα ισχυρά κανάλια δικτύωσης που έχουν δημιουργήσει με την πάροδο του χρόνου.
Οι ειδικοί συμφωνούν ότι οι άνθρωποι με τις πολλές διασυνδέσεις είναι συχνά οι πιο επιτυχημένοι. Όταν επενδύετε στις σχέσεις σας – επαγγελματικές και προσωπικές – μπορεί να σας αποφέρει οφέλη σε όλη τη διάρκεια της καριέρας σας. Η δικτύωση θα σας βοηθήσει να αναπτύξετε και να βελτιώσετε το σύνολο των δεξιοτήτων σας, να παραμείνετε στην κορυφή των τελευταίων τάσεων στον κλάδο σας, να διατηρηθείτε στην αγορά εργασίας, να συναντήσετε υποψήφιους μέντορες, συνεργάτες και πελάτες και να αποκτήσετε πρόσβαση στους απαραίτητους πόρους που θα προωθήσουν την εξέλιξη της καριέρας σας.
Για εκπαιδευτικούς σκοπούς, το εκπαιδευτικό υλικό αποτελείται από θεωρητικό υλικό, παρουσιάσεις, βίντεο και γραφήματα.
Οι δραστηριότητες αξιολόγησης θα είναι διαθέσιμες μετά το τέλος κάθε εκπαιδευτικής ενότητας, αξιολογώντας τις πληροφορίες και τις γνώσεις που απέκτησαν οι εκπαιδευόμενοι.
Πριν ξεκινήσετε:
4.1 Εισαγωγή στην επιχειρηματική δικτύωση
Υπάρχουν πολλές εκδοχές του όρου “Επιχειρηματική δικτύωση”:
- Η επιχειρηματική δικτύωση αποτελείται από την ανάπτυξη και τη χρήση επαφών που πραγματοποιούνται στην επιχείρηση για σκοπούς πέραν της αρχικής επαφής. Για παράδειγμα, ένας αντιπρόσωπος πωλήσεων μπορεί να ζητήσει από έναν πελάτη ονόματα άλλων πελατών που ενδεχομένως να ενδιαφέρονται για το προϊόν του.
- Η επιχειρηματική δικτύωση είναι η διαδικασία δημιουργίας αμοιβαίας επωφελούς σχέσης με άλλους επιχειρηματίες ή πιθανούς πελάτες. Τα οφέλη της επιχειρηματικής δικτύωσης είναι τα άυλα κέρδη που πραγματοποιούνται μέσω της επικοινωνίας με άλλους επαγγελματίες που σχετίζονται με την επιχείρηση σας.
- Η δικτύωση είναι μια κοινωνικοοικονομική επιχειρηματική δραστηριότητα με την οποία συναντώνται επιχειρηματίες για να σχηματίσουν επιχειρηματικές σχέσεις και να αναγνωρίσουν, να δημιουργήσουν ή να υλοποιήσουν επιχειρηματικές ευκαιρίες, να μοιραστούν πληροφορίες και να αναζητήσουν πιθανούς συνεργάτες.
Μπορούμε να συνοψίσουμε ότι ένα επιχειρηματικό δίκτυο είναι ένας τύπος επιχειρηματικού κοινωνικού δικτύου που έχει αναπτυχθεί για να βοηθήσει τους επιχειρηματίες να συνδεθούν με άλλους επιχειρηματίες, ώστε να προωθήσουν τα επιχειρηματικά συμφέροντα, δημιουργώντας αμοιβαία επωφελείς επιχειρηματικές σχέσεις.
Η επιχειρηματική δικτύωση είναι ένας τρόπος ανάπτυξης της επιχείρησης σας και των προσωπικών σας συνδέσεων για να σας βοηθήσει να προσελκύσετε νέους πελάτες, προμηθευτές ή απλά να λάβετε εξαιρετικές συμβουλές για τη λειτουργία της επιχείρησης σας.
Η δικτύωση λειτουργεί υπέρ των μικρών επιχειρήσεων, καθώς οι ιδιοκτήτες πρέπει να διαχειρίζονται μια τεράστια ποικιλία λειτουργιών σε μια μικρή εγκατάσταση. Όταν συναντιούνται με άτομα που δραστηριοποιούνται στον ίδιο κλάδο, μαθαίνουν από τις εμπειρίες τους και λαμβάνουν καθοδήγηση για σημαντικά θέματα. Μπορούν ακόμη και να βρουν συνεργάτες και επενδυτές μέσω μιας ομάδας δικτύωσης έμπειρων ιδιοκτητών επιχειρήσεων. Σε κάθε χώρα πραγματοποιούνται πολλές εκδηλώσεις δικτύωσης, στις οποίες οι επιχειρηματίες μπορούν να συναντηθούν, να διευρύνουν τις σχέσεις τους, να εκπαιδευτούν και να αισθανθούν πιο δυνατοί. Η υιοθέτηση έξυπνων τακτικών μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην εξασφάλιση συνεργασιών, φιλιών και γνωριμιών.
Πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τη δικτύωση ως βασικό παράγοντα στο πλάνο μάρκετινγκ. Τις βοηθά στην ανάπτυξη μιας ισχυρής αίσθησης εμπιστοσύνης μεταξύ των εμπλεκομένων και παίζει σημαντικό ρόλο στην αναβάθμιση του προφίλ μιας εταιρείας. Οι προμηθευτές και οι επιχειρήσεις μπορούν να θεωρηθούν δικτυωμένες επιχειρήσεις και μπορούν να προμηθεύουν τις επιχειρήσεις μέσω των υφιστάμενων σχέσεων τους και εκείνες με τις οποίες συνεργάζονται στενά. Οι δικτυωμένες επιχειρήσεις τείνουν να είναι ανοιχτές και υποστηρικτικές, ενώ εκείνες που βασίζονται σε ιεραρχικές, παραδοσιακές διαχειριζόμενες προσεγγίσεις είναι κλειστές, επιλεκτικές και ελεγχόμενες. Αυτές οι φράσεις χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά από τον Thomas Power το 2009, επιχειρηματία και πρόεδρο της Ecademy, ενός διαδικτυακού επιχειρηματικού δικτύου.
Στόχοι της διαδικτυακής δικτύωσης
Αναρωτηθείτε τι θέλετε να επιτύχετε και πώς. Το σημαντικό κατά τη δικτύωση είναι να εστιάσετε την ενέργεια σας στην επίτευξη ενός στόχου, όπως να αποκτήσετε μεγαλύτερη προβολή.
Λάβετε υπόψη ότι η διαδικτυακή δικτύωση πρέπει να είναι φυσική. Πρέπει να ξεκινά από τη κοινωνική σας οντότητα και τις ικανότητες σας στην ενσυναίσθηση, την παρατήρηση, την υποστήριξη, την ακρόαση, την αλληλοεπίδραση κ.λπ. Η στάση σας δεν μπορεί να είναι εξαναγκαστική ούτε ενοχλητική. Αναλύστε τα αποτελέσματα που είχατε με το υφιστάμενο δίκτυο επαφών σας και σκεφτείτε τι θα μπορούσατε να δημιουργήσετε μαζί τους στο μέλλον. Είναι πολύ πιθανό ότι συνειδητοποιήσετε ότι πολλές από τις επαφές που έχετε δεν θα σας βοηθήσουν να πετύχετε τον στόχο σας, επειδή δεν προσθέτουν αξία σε εσάς ή επειδή είναι αρνητικοί άνθρωποι.
Σκεφτείτε τρία άτομα στο δίκτυο επαφών σας τα οποία πιστεύετε ότι μπορούν να ενισχύσουν το έργο σας ή να σας βοηθήσουν να επιταχύνετε την ανάπτυξη σας και να μοιραστείτε μαζί τους θέματα κοινού ενδιαφέροντος, να συμμετέχετε σε συνομιλίες, να μοιραστείτε ενδιαφέρουσες απόψεις κ.λπ. Εάν δεν μπορείτε να βρείτε μια τέτοια επαφή στο δίκτυο σας, προσπαθήστε να συνδεθείτε με το δίκτυο των φίλων σας, αλλά θυμηθείτε να διατηρήσετε τη γραμμή της λεπτότητας.
Επομένως, γιατί να εξασκηθείτε στη διαδικτυακή δικτύωση;
Για πολλούς από εμάς η λέξη δικτύωση μπορεί να είναι άβολη, γιατί δεν είμαστε σίγουροι τι πρέπει να πούμε ή τι να κάνουμε όταν συνδεόμαστε με κάποιον. Ωστόσο, η διαδικτυακή δικτύωση έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που αν την εφαρμόσουμε σωστά, θα μας δώσει μεγαλύτερη προβολή. Θυμηθείτε:
- Έχουμε περιορισμένους πόρους (χρήματα, χρόνο, άτομα …)
- Θέλουμε να επιτύχουμε τη μέγιστη διάδοση
- Θέλουμε να επιτύχουμε τον μέγιστο δυνατό κοινωνικό και πολιτικό αντίκτυπο
- Θέλουμε να διαχειριστούμε τους (σπάνιους) πόρους μας με αποτελεσματικό, πρακτικό και κατανεμημένο τρόπο.
4.2 Οφέλη της επιχειρηματικής δικτύωσης
Μπορούμε, λοιπόν, να συμπεράνουμε από την προηγούμενη υποενότητα, ότι η δικτύωση αφορά στη δημιουργία μακροχρόνιων σχέσεων, καθώς και στην καλή φήμη με την πάροδο του χρόνου. Περιλαμβάνει τη συνάντηση και τη γνωριμία με άτομα που μπορείτε να βοηθήσετε και που μπορούν ενδεχομένως να σας βοηθήσουν και αυτά. Η καλή δικτύωση έχει μια βάση εμπιστοσύνης και υποστήριξης και μπορεί να επισημάνει τη διαφορά μεταξύ μιας αξιόπιστης και μη αξιόπιστης επιχείρησης.
Η επιχειρηματική δικτύωση είναι αναμφίβολα μια από τις πιο επιτυχημένες τεχνικές μάρκετινγκ για τη διατήρηση και επιτάχυνση της επιτυχίας σας. Είναι μια πολύτιμη τακτική για να αυξήσετε τις γνώσεις σας, να μάθετε από την επιτυχία των άλλων, να προσελκύσετε νέους πελάτες και να αναπτύξετε την επιχείρηση σας.
Παρακάτω θα βρείτε μερικά από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα της δικτύωσης.
- Ενίσχυση επιχειρηματικών επαφών
Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι η επιχειρηματική δικτύωση δεν αφορά απλώς την προβολή και την προώθηση της επιχείρησης σας, αλλά και τη σύνδεση με άλλα δίκτυα. Αυτή είναι μια ευκαιρία για αμοιβαίο κέρδος. Εάν έχετε τους πόρους και τις πληροφορίες για να βοηθήσετε άλλους, τότε θα πρέπει να το κάνετε, ειδικά εάν γνωρίζουν κάποιον που ταιριάζει στις δεξιότητες και την επιχείρηση σας, καθώς σίγουρα θα μιλήσουν για εσάς. Αυτό λειτουργεί αμφότερα και βοηθά στην ενίσχυση των επιχειρηματικών σχέσεων.
- Νέες πληροφορίες
Η επιχειρηματική δικτύωση είναι επίσης μια ευκαιρία ανταλλαγής γνώσεων σχετικά με τις βέλτιστες πρακτικές, τις επιχειρηματικές τακτικές και τις τελευταίες τάσεις της αγοράς, είναι μια πηγή νέων προοπτικών και ιδεών που θα σας βοηθήσουν στο ρόλο σας. Ένα δίκτυο με διασυνδεδεμένες και καλά ενημερωμένες επαφές σημαίνει ευρύτερη πρόσβαση σε πολύτιμες και νέες πληροφορίες. Η ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με προκλήσεις, εμπειρίες και στόχους είναι ένα βασικό πλεονέκτημα της δικτύωσης, διότι σας επιτρέπει να αποκτήσετε νέες πληροφορίες που ενδεχομένως να μην είχατε σκεφτεί.
- Βελτίωση της αξιοπιστίας
Μέσω της επιχειρηματικής δικτύωσης, μπορείτε να βελτιώσετε την αξιοπιστία και τη φήμη της επιχείρησης σας. Καθώς αρχίζετε σταδιακά να συναντάτε περισσότερους ανθρώπους, θα αποκτήσετε τη φήμη ότι είστε κάποιος που του αρέσει να αλληλοεπιδρά και να βοηθάει τους ανθρώπους. Μόλις αυξηθεί η φήμη και η αξιοπιστία σας, θα έχετε καλύτερες ευκαιρίες και υποστήριξη. Θα μπορείτε να βοηθήσετε άλλους με πολύτιμες πηγές, ιδέες και πληροφορίες.
- Απόκτηση πρόσβασης σε επιχειρηματικές ευκαιρίες
Η επέκταση των επαφών σας μπορεί να ανοίξει πόρτες σε νέες ευκαιρίες για επιχειρήσεις, επαγγελματική εξέλιξη, προσωπική ανάπτυξη ή απλά νέες γνώσεις. Η ενεργή δικτύωση σας βοηθά να γνωρίζετε όταν δημιουργούνται ευκαιρίες, όπως ανοίγματα θέσεων εργασίας, και αυξάνει την πιθανότητα να μιλήσουν για εσάς σε δυνητικά άτομα. Έπειτα, εξαρτάται πλήρως από την επιχείρηση σας το πώς θα αξιοποιείτε αυτές τις ευκαιρίες. Οι ευκαιρίες που μπορείτε να εκμεταλλευτείτε περιλαμβάνουν την παρακολούθηση τοπικών επιχειρηματικών εκδηλώσεων, επιχειρηματικών σεμιναρίων και συναντήσεων.
- Απόκτηση και κοινή χρήση γνώσεων
Η δικτύωση είναι μια μεγάλη ευκαιρία να ανταλλάξετε γνώσεις βέλτιστων πρακτικών, να μάθετε για τις επιχειρηματικές τεχνικές και να ενημερωθείτε για τις τελευταίες εξελίξεις στον κλάδο. Ένα ευρύ δίκτυο ενημερωμένων και διασυνδεδεμένων επαφών σημαίνει ευρύτερη πρόσβαση σε νέες και πολύτιμες πληροφορίες. Η ανταλλαγή γνώσεων και ιδεών είναι ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα της δικτύωσης. Είτε μοιράζεστε την άποψη σας, συζητάτε μια άποψη, ή λαμβάνετε σχόλια, η δικτύωση θα σας βοηθήσει να επεκτείνετε τις γνώσεις σας και θα σας επιτρέψει να δείτε τα πράγματα από διαφορετική οπτική γωνία.
- Απόκτηση επιχειρηματικών συμβουλών και υποστήριξης
Μέσω της επιχειρηματικής δικτύωσης, μπορείτε να αποκτήσετε πολύτιμες συμβουλές και υποστήριξη από έμπειρα άτομα. Είναι η καλύτερη πλατφόρμα για συζήτηση ευκαιριών και προκλήσεων, καθώς θα σας ανοίξει πόρτες για πολύτιμες οδηγίες και προτάσεις. Μπορείτε να κάνετε τη σχέση ακόμα πιο ισχυρή, προσφέροντας συμβουλές και προτάσεις στις επαφές σας.
- Αυτοπεποίθηση
Η τακτική δικτύωση θα βοηθήσει στη βελτίωση της αυτοπεποίθησης σας. Όσο πιο δικτυωμένοι είστε, τόσο καλύτεροι θα γίνεστε. Αυτό είναι κάτι εξαιρετικά σημαντικό όταν είσαι ιδιοκτήτης επιχείρησης ή κάποιος που εκπροσωπεί μια επιχείρηση. Ο τρόπος που μιλάτε, το πώς μεταδίδετε το μήνυμα και το πώς κάνετε διασυνδέσεις, επηρεάζει έντονα την επιχείρηση σας.
- Απόκτηση διαφορετικής προοπτικής
Είναι εύκολο να καταλήξετε σε μια ρουτίνα. Μιλώντας με άλλα άτομα με εμπειρία στον τομέα σας για ένα συγκεκριμένο θέμα, μπορείτε να αποκτήσετε πληροφορίες που προέρχονται από μια διαφορετική οπτική. Το να ζητάτε απόψεις με επαφές που εμπιστεύεστε ή θαυμάζετε μπορεί να σας βοηθήσει να δείτε τα πράγματα με νέα ματιά και να ξεπεράσετε τα εμπόδια που ίσως να μην γνωρίζετε πώς να παρακάμψετε διαφορετικά.
- Ανάπτυξη μακροχρόνιων προσωπικών σχέσεων
Φυσικά, η δικτύωση αφορά την ανάπτυξη επαγγελματικών σχέσεων, αλλά μερικές από τις ισχυρότερες και πιο μακροχρόνιες φιλίες προέρχονται από εργασιακές διασυνδέσεις. Οι επαφές σας στο δίκτυο είναι πιθανώς άτομα με παρόμοιους στόχους με τους δικούς σας, επομένως δεν είναι απίθανο το επαγγελματικό σας δίκτυο υποστήριξης να καταλήξει σε προσωπική φιλία.
Υπάρχουν αμέτρητα οφέλη από την επιχειρηματική δικτύωση. Είναι σημαντικό να διατηρείτε τακτική επαφή με τις διασυνδέσεις σας για να επιτύχετε τα μέγιστα πλεονεκτήματα για εσάς και για την επιχείρηση σας.
4.3 Βασικές δεξιότητες για επιτυχημένη δικτύωση
Η δικτύωση μπορεί να είναι αγχωτική, αλλά η δημιουργία πολλών επαφών είναι πολύτιμη για την καριέρα σας και την επιχείρηση σας.
Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζετε ποιες είναι οι βασικές δεξιότητες που πρέπει να διαθέτετε για να γίνετε πιο αποτελεσματικοί στη δικτύωση.
Επικοινωνία
Η επικοινωνία είναι η ανταλλαγή πληροφοριών από ένα άτομο σε ένα άλλο. Περιλαμβάνει την ομιλία και την ενσυναίσθηση με άλλους για τη σωστή λήψη του μηνύματος που το άλλο άτομο στέλνει και ανταποκρίνεται ανάλογα. Κατά τη δικτύωση, η επικοινωνία είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη και τη διατήρηση σχέσεων.
Ενεργή ακρόαση
Μια άλλη σημαντική ικανότητα δικτύωσης είναι η ενεργή ακρόαση. Για να ενθαρρύνετε τους ανθρώπους για την επιχείρηση σας και για αυτό που μοιράζεστε μαζί τους, πρέπει να ακούσετε και να κατανοήσετε τις ανάγκες τους. Η ενεργή ακρόαση είναι η πράξη της πλήρους εστίασης σε αυτό που λέει ένα άλλο άτομο. Σας βοηθά να διατηρείτε πληροφορίες και να συμμετέχετε πλήρως σε πολύπλοκες συζητήσεις. Η ενεργή ακρόαση περιλαμβάνει τη διατήρηση της επαφής με τα μάτια και τις κινήσεις του κεφαλιού σας για να δείξετε ότι κατανοείτε τι λένε και ανταποκρίνεστε κατάλληλα. Η ενεργή ακρόαση διασφαλίζει επίσης ότι μπορείτε να κάνετε τις σωστές ερωτήσεις για να συνεχίσετε μια συνομιλία.
Το κλειδί είναι να ακούτε τον συνομιλητή σας όλη την ώρα, όχι μόνο κατά τη διάρκεια συνομιλιών σχετικά με την δουλειά. Αυτό τους δείχνει ότι τους βλέπετε ως ανθρώπους και όχι ως ευκαιρίες. Μπορείτε επίσης να μάθετε κάτι ενδιαφέρον ή να βρείτε κοινά ενδιαφέροντα που μπορούν να χρησιμεύσουν για να εμβαθύνουν τις σχέσεις σας.
Η πρακτική της ενεργής ακρόασης μπορεί να χωριστεί σε πέντε βήματα:
- Δώστε προσοχή. Κοιτάξτε απευθείας τον ομιλητή, διώξτε σκέψεις που αποσπούν την προσοχή, δώστε προσοχή στη γλώσσα του σώματος και μην σκέφτεστε την απάντηση σας, ενώ το άλλο άτομο εξακολουθεί να μιλά.
- Δείξτε ότι ακούτε. Ένα νεύμα, οι εκφράσεις του προσώπου σας και τα περιστασιακά «ναι» μπορούν να σας βοηθήσουν σε αυτό.
- Παρέχετε σχόλια. Σκεφτείτε τι είπε το άτομο και συνοψίστε τι πιστεύετε ότι εννοούσαν.
- Μην βιάζεστε να απαντήσετε. Περιμένετε μέχρι να ολοκληρωθεί η ομιλία του άλλου ατόμου προτού διατυπώσετε τις κρίσεις σας. Μην διακόπτετε εάν έχετε αντιρρήσεις.
- Απαντήστε κατάλληλα. Να είστε ειλικρινείς, ανοιχτοί και να δείχνετε σεβασμό.
Κοινωνικές δεξιότητες
Αυτές είναι οι λεκτικές και μη λεκτικές δεξιότητες που χρησιμοποιείτε για να αλληλοεπιδράσετε με τους άλλους. Περιλαμβάνουν όχι μόνο λέξεις αλλά και τις χειρονομίες, τη γλώσσα του σώματος και την προσωπική σας εμφάνιση. Περιλαμβάνουν επίσης τη φιλικότητα, η οποία εκφράζει ειλικρίνεια και καλοσύνη. Όλα αυτά μπορούν να δημιουργήσουν εμπιστοσύνη, κατανόηση και ένα ισχυρό θεμέλιο για μια νέα σχέση.
Δεξιότητες δημόσιας ομιλίας
Οι δεξιότητες δημόσιας ομιλίας μπορούν να σας βοηθήσουν να είστε πιο άνετοι όταν μιλάτε με μια ομάδα ανθρώπων, ιδιαίτερα σε μια εκδήλωση δικτύωσης. Ακόμα και όταν μιλάτε με ένα άλλο άτομο, οι δεξιότητες ομιλίας μπορούν να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τον τρόπο με τον οποίο εκφράζεστε, βοηθώντας το άτομο με το οποίο μιλάτε να σας καταλάβει καλύτερα.
Μη λεκτική επικοινωνία
Η μη λεκτική επικοινωνία είναι εξαιρετικά σημαντική κατά τη δικτύωση. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε τη γλώσσα του σώματος σας και τυχόν μηνύματα που ενδεχομένως να στέλνετε στο άτομο με το οποίο μιλάτε. Είναι επίσης σημαντικό να διαβάζετε τη γλώσσα του σώματος του ατόμου με το οποίο μιλάτε. Μπορείτε να καταλάβετε εάν πρέπει να αλλάξετε τον τρόπο έκφρασης του μηνύματος σας ή να αλλάξετε κάτι στο στυλ επικοινωνίας σας.
Διαπροσωπικές δεξιότητες
Συχνά αναφέρονται ως “ανθρώπινες δεξιότητες” και επηρεάζουν τον τρόπο που επικοινωνείτε και αλληλεπιδράτε με τους άλλους. Περιλαμβάνουν μια ποικιλία δεξιοτήτων, αλλά κυρίως δεξιότητες όπως η επικοινωνία, η στάση και η ακρόαση.
Ενσυναίσθηση
Η ενσυναίσθηση αναφέρεται στην ικανότητα να αισθάνεστε αυτό που αισθάνεται ένα άλλο άτομο. Οι δεξιότητες ενσυναίσθησης είναι σημαντικές για τη δικτύωση, καθώς κάνουν τους άλλους να αισθάνονται ότι καταλαβαίνετε και μπορείτε να συσχετιστείτε με τα συναισθήματα και τις εμπειρίες τους.
Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να δημιουργήσετε ισχυρές διασυνδέσεις είναι να κάνετε κάτι σημαντικό για τα άτομα με τα οποία θέλετε να συνδεθείτε. Αυτό απαιτεί να εστιάσετε σε αυτό που χρειάζεται το άλλο άτομο. Χρησιμοποιήστε μία από τις ακόλουθες στρατηγικές:
- Δώστε προσοχή. Ακολουθήστε το άτομο στο Instagram και στο Facebook. Εγγραφείτε στο blog ή στο κανάλι τους στο YouTube. Όταν τα άτομα χρειάζονται κάτι, συχνά στρέφονται σε αυτά τα κανάλια πρώτα με την ελπίδα να καλυφθούν οι ανάγκες τους από κάποιον που τους ακολουθεί. Αυτή μπορεί να είναι η τέλεια ευκαιρία για να έρθετε σε επαφή μαζί τους με μια προσφορά.
- Έρευνα. Υπάρχει κάτι που αυτό το άτομο ήθελε πάντα να κάνει ή να δει και μπορείτε να το βοηθήσετε; Κάνουν συχνά κάποιο συγκεκριμένο είδος συνεργασίας; Υπάρχει κάποιος τρόπος για να τους βοηθήσετε να βελτιώσουν την παρουσία τους στο διαδίκτυο; Μπορείτε να κάνετε κάτι για την επιχείρηση τους;
- Θυμηθείτε τις ανθρώπινες ανάγκες τους. Ο καθένας έχει τις ίδιες βασικές ανάγκες. Φαγητό, νερό, ύπνο, κοινωνικοποίηση. Αναζητήστε τρόπους για να βοηθήσετε τους ανθρώπους να καλύψουν αυτές τις ανάγκες. Αυτό μπορεί να γίνει στις εκδηλώσεις, όπου μπορείτε για παράδειγμα να προσφέρετε σε ένα άτομο ποτό ή κάποιο σνακ.
Θετικότητα
Η θετική στάση είναι μια άλλη σημαντική ικανότητα δικτύωσης, καθώς οι άνθρωποι συνηθίσουν να προσελκύονται από άτομα με φιλική και θετική συμπεριφορά. Η θετικότητα μπορεί να σας βοηθήσει να αναπτύξετε μια ισχυρή σχέση με τους άλλους γρήγορα και γενικά να σας βοηθήσει να είστε πιο ευχάριστοι.
Η γλώσσα έχει τεράστιο αντίκτυπο στο πώς βλέπουμε τον κόσμο. Επομένως, είναι λογικό ότι η γλώσσα που χρησιμοποιείτε θα επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο σας αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι. Εάν χρησιμοποιείτε συνεχώς αρνητικές λέξεις και φράσεις, οι άνθρωποι θα σας θεωρούν αρνητικό, πιθανώς ακόμη και ηττοπαθή. Από την άλλη πλευρά, εάν χρησιμοποιείτε θετική γλώσσα, οι άνθρωποι θα σας βλέπουν ως θετικό άτομο, πάντα έτοιμο να αντιμετωπίσει νέες προκλήσεις.
Η χρήση της θετικής γλώσσας είναι ιδιαίτερα σημαντική στην γραπτή επικοινωνία, διότι δεν μπορείτε να μεταφέρετε συναισθήματα, λόγω της έλλειψης της γλώσσας του σώματος. Για παράδειγμα, ρίξτε μια ματιά στις παρακάτω δύο προτάσεις:
“Ανακάλυψα πρόσφατα τη δουλειά σας στον τομέα του WordPress και σας γράφω για να σας προσκαλέσω να συμμετάσχετε σε μια συνέντευξη στο podcast μου.”
“Θαυμάζω τη δουλειά σας και θα ήθελα πολύ να σας έχω στο podcast μου για να συζητήσουμε για το WordPress.”
Οι δύο αυτές προτάσεις εκφράζουν τις προθέσεις σας, αλλά μόνο η δεύτερη εκφράζει πραγματικά τον ενθουσιασμό σας. Αυτός ο ενθουσιασμός είναι που κάνει τους ανθρώπους να θέλουν να ανταποκριθούν. Χρησιμοποιήστε υπερβολικά θετική γλώσσα όπου είναι δυνατόν, για να δείξετε αυτόν τον ενθουσιασμό.
Αυτοπεποίθηση
Η αυτοπεποίθηση μπορεί να ωφελήσει κάθε τομέα της ζωής σας, αλλά έχει ιδιαίτερα ισχυρό αντίκτυπο στις προσπάθειες σας για δικτύωση. Εάν προσφέρετε κάτι σε κάποιον, πρέπει να δείξετε αυτοπεποίθηση στην ικανότητα σας να το παρέχετε. Ακόμα κι αν το μόνο που κάνετε είναι να παρουσιάζετε τον εαυτό σας, οι άνθρωποι θέλουν να δουν ότι είστε σίγουροι για το ποιοι είστε και τι κάνετε.
Δυστυχώς, για πολλούς από εμάς η αυτοπεποίθηση είναι επίσης μια από τις πιο δύσκολες δεξιότητες δικτύωσης. Μπορείτε, ωστόσο, να αποκτήσετε αυτοπεποίθηση μέσω της χρήσης των παρακάτω στρατηγικών:
- Χρησιμοποιήστε επιβεβαιώσεις. Είναι οι θετικές φράσεις για τον εαυτό σας, όπως για παράδειγμα “είμαι καλός στη δουλειά μου”. Μπορείτε να τις πείτε δυνατά ή να τις γράψετε. Επαναλάβετε τις επιβεβαιώσεις σας κάθε μέρα, είτε το πρωί είτε πριν κοιμηθείτε.
- Φροντίστε για τη εμφάνιση σας. Ακόμα και όταν εργάζεστε από το σπίτι, αφιερώστε λίγο χρόνο για να κάνετε ένα μπάνιο, να πλύνετε τα μαλλιά σας και φορέστε κάτι επαγγελματικό. Μπορείτε να κοιταχτείτε στον καθρέφτη και να πείτε “τώρα είμαι έτοιμος να κάνω εξαιρετική δουλειά!”
Ικανότητα αντιμετώπισης της ανατροφοδότησης και της απόρριψης
Αυτή η δεξιότητα θα μπορούσε να θεωρηθεί μέρος της αυτοπεποίθησης, αλλά είναι αρκετά σημαντικό να αναπτυχθεί ξεχωριστά. Η αρνητική ανατροφοδότηση και η απόρριψη είναι αναπόφευκτες παρενέργειες όταν εκτίθεστε. Πρέπει να είστε σε θέση να ανταποκριθείτε επαγγελματικά και να προχωρήσετε στην επόμενη ευκαιρία.
Αυτή η ικανότητα δεν μπορεί να διδαχθεί από ένα βιβλίο ή ένα blog, αλλά υπάρχουν ορισμένα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να διευκολύνετε την αντιμετώπιση της ανατροφοδότησης και της απόρριψης:
- Προετοιμάστε μια τυπική απάντηση. Δημιουργήστε μια φράση, όπως “Σας ευχαριστώ που το παρατηρήσατε, θα το εξετάσω στο μέλλον”. Θα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτήν τη φράση κάθε φορά που αισθάνεστε αγχωμένοι εξαιτίας μιας ανατροφοδότησης ή απόρριψης. Αυτό σας επιτρέπει να απαντήσετε επαγγελματικά, ακόμη και αν το σχόλιο βλάπτει συναισθηματικά.
- Διαχωρίστε τον εαυτό σας από τη δουλειά σας. Πολλοί άνθρωποι πέφτουν στην παγίδα να σκέφτονται ότι η παραγωγικότητα και η αξία τους είναι το ίδιο πράγμα. Για να μπορέσετε να αποδεχτείτε την επαγγελματική απόρριψη, πρέπει να δημιουργήσετε κάποιο διαχωρισμό ανάμεσα στον εαυτό σας και τη δουλειά σας. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί επιβάλλοντας αυστηρά όρια μεταξύ της δουλειά σας και της ζωής σας και επιδιώκοντας δημιουργικά χόμπι εκτός εργασίας.
Συνέπεια
Η δικτύωση θα πρέπει να είναι ένα σταθερό κομμάτι της ζωής σας, όχι κάτι που κάνετε μόνο όταν αναζητάτε επαγγελματικές ευκαιρίες. Στην πραγματικότητα, πρέπει να εστιάσετε στη δημιουργία ενός δικτύου, προτού αναζητήστε μια επαγγελματική ευκαιρία.
Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν τακτικές εκδηλώσεις για επαγγελματίες σχεδόν σε κάθε κλάδο. Οι καλύτερες εκδηλώσεις πραγματοποιούνται συχνά δια ζώσης, αλλά υπάρχουν επίσης πολλές εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στο διαδίκτυο. Βρείτε δύο ή τρεις εκδηλώσεις που μπορείτε να παρακολουθείτε κάθε μήνα και σημειώστε τις στο ημερολόγιο σας.
Ένας άλλος καλός τρόπος για να εισάγετε τη δικτύωση στο πρόγραμμα σας είναι να αφιερώσετε χρόνο κάθε εβδομάδα για να επικοινωνείτε μέσω των social media. Το κλειδί εδώ είναι να χρησιμοποιήσετε τα social media για να προσεγγίσετε συγκεκριμένα άτομα. Σχολιάστε τις αναρτήσεις τους, μοιραστείτε το περιεχόμενο τους, ή ακόμη στείλτε τους ένα προσωπικό μήνυμα για να ρωτήσετε για κάτι που έχουν δημιουργήσει. Περιοριστείτε σε αυτές τις αλληλεπιδράσεις, ώστε να μην χάνετε χρόνο.
Τέλος, βεβαιωθείτε ότι διαθέτετε χρόνο για να ενισχύσετε τις παλιές σχέσεις. Μια φορά το μήνα ή ακόμα και μία φορά την εβδομάδα, συναντηθείτε με συναδέλφους σε μια τηλεδιάσκεψη ή για μεσημεριανό γεύμα. Στείλτε τους ευχές για τα γενέθλια τους ή για τις διακοπές τους. Υπενθυμίστε τους την ύπαρξή σας.
Email etiquette
Ανεξάρτητα από τον τρόπο με τον οποίο συναντάτε άτομα στο δίκτυο σας, η επικοινωνία θα πραγματοποιηθεί τελικά μέσω email. Θέλετε να βεβαιωθείτε ότι τα email σας φαίνονται επαγγελματικά και εκφράζουν τις πληροφορίες που μοιράζεστε με τον σωστό τρόπο. Το Email etiquette διαφέρει από τη μία βιομηχανία στην άλλη, αλλά υπάρχουν ορισμένοι βασικοί κανόνες που πρέπει πάντα να ακολουθείτε:
- Χρησιμοποιήστε σαφές και άμεσο θέμα.
- Χρησιμοποιήστε μια επαγγελματική διεύθυνση email.
- Χρησιμοποιήστε θετική και επαγγελματική γλώσσα.
- Διαβάστε το email πριν την αποστολή.
- Εάν δεν είστε σίγουροι για το ακριβές νόημα μιας λέξης, αναζητήστε την πριν τη συμπεριλάβετε.
- Μην χρησιμοποιήσετε emoji.
- Χρησιμοποιήστε την “Απάντηση σε όλους” μόνο εάν είναι απολύτως απαραίτητο.
- Χρησιμοποιήστε την “Ιδιαίτερη κοινοποίηση” για να προστατεύσετε το απόρρητο των άλλων, όπου απαιτείται.
- Αναφέρετε τυχόν συνημμένα και τον σκοπό τους στο σώμα του email.
Μπορείτε επίσης να αφήσετε τις επαφές σας να ορίσουν τον τόνο των επικοινωνιών σας. Εάν ένας συνάδελφος χρησιμοποιεί λιγότερο επίσημη ομιλία στις απαντήσεις του, μπορείτε να κάνετε και εσείς το ίδιο.
Συνοπτική παρουσίαση του εαυτού σας (elevator pitch)
To elevator pitch είναι μια σύντομη περιγραφή του εαυτού σας, τόσο σύντομη όσο θα διαρκούσε μια συνάντηση με κάποιον σε ένα ασανσέρ (elevator) και για αυτό το λόγο ονομάστηκε έτσι. Με άλλα λόγια, είναι μία ή δύο προτάσεις που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να κάνετε τους ανθρώπους να ενδιαφέρονται για αυτό που κάνετε.
Το κλειδί για να γράψετε ένα καλό elevator pitch είναι να εστιάσετε στον συναισθηματικό πυρήνα του τι κάνετε και όχι στις λειτουργικές λεπτομέρειες. Θα καταλάβετε περισσότερα μόλις δείτε το παρακάτω παράδειγμα:
“Είμαι ανεξάρτητος συγγραφέας περιεχομένου SEO και σύμβουλος που ειδικεύεται στα blogs που βασίζονται στο WordPress.”
“Γράφω περιεχόμενο που κατατάσσεται καλά στο Google και μετατρέπει τους αναγνώστες σε πελάτες.”
Η δεύτερη πρόταση δεν αναφέρει τίποτα σχετικά με το WordPress ή τη συμβουλευτική, αλλά παρέχει υψηλότερο επίπεδο αυτοπεποίθησης. Επιπλέον, υπενθυμίζει στους ανθρώπους τον λόγο για τον οποίο χρειάζονται συγγραφέα περιεχομένου SEO, για να βελτιώσουν την κατάταξη της ιστοσελίδας τους στο Google. Ένα επιπλέον θετικό είναι ότι η δεύτερη πρόταση είναι πιο σύντομη από την πρώτη.
Το elevator pitch είναι κάτι που θα εξελιχθεί με την πάροδο του χρόνου. Πειραματιστείτε με διαφορετικές φράσεις και ζητήστε ανατροφοδότηση από αξιόπιστους συναδέλφους. Όπως και οι περισσότερες δεξιότητες δικτύωσης, υπάρχει πάντα χώρος για βελτίωση.
Περισσότερες πληροφορίες:
4.4 Διαδικτυακή δικτύωση
Πριν από τη διαδικτυακή επιχειρηματική δικτύωση, η προσωπική δικτύωση ήταν η μόνη επιλογή για τους επιχειρηματίες. Η προσωπική δικτύωση μπορούσε να επιτευχθεί μέσω μιας σειράς τεχνικών, όπως το μάρκετινγκ εμπορικών εκθέσεων και τα προγράμματα αφοσίωσης. Αν και αυτές οι τεχνικές έχουν αποδειχθεί ότι εξακολουθούν να αποτελούν αποτελεσματική πηγή σύνδεσης και ανάπτυξης μιας επιχείρησης, πολλές εταιρείες τώρα επικεντρώνονται περισσότερο στο διαδικτυακό μάρκετινγκ, λόγω της ικανότητας παρακολούθησης κάθε λεπτομέρειας μιας καμπάνιας και αιτιολόγησης των δαπανών που σχετίζονται με τη δημιουργία της.
Η άφιξη και η ταχεία διείσδυση του Ιστού 2.0 προκάλεσε τεράστιες αλλαγές στις μορφές επικοινωνίας. Τα social media έχουν μεταφέρει τις προσωπικές μας σχέσεις στον ψηφιακό κόσμο, προσφέροντας μας τις δυνατότητες δημιουργίας δικτύων επαφής σε ψηφιακό περιβάλλον. Πρόκειται για την διαδικτυακή δικτύωση.
Πλέον, κάθε άτομο με βασικές γνώσεις αυτοματισμού γραφείου μπορεί να παράγει και να διαδώσει ψηφιακό περιεχόμενο σε παγκόσμια κλίμακα, καθώς ο Ιστός 2.0, που ονομάζεται επίσης Κοινωνικός Ιστός, επιτρέπει σε πολλούς ανθρώπους να τροποποιήσουν όλους τους διαδικτυακούς ιστότοπους που είναι προγραμματισμένοι σε μια βάση δεδομένων.
Τα social media έχουν ενισχύσει τη δύναμη του “από στόμα σε στόμα” στον ψηφιακό κόσμο. Ένα σχόλιο που δημοσιεύτηκε σε ένα χώρο Ιστού 2.0 μπορεί να μεταφερθεί σε όλο τον κόσμο μέσα σε λίγα λεπτά, ακόμη και δευτερόλεπτα. Αυτό επηρέασε θετικά τον τρόπο της επιχειρηματικής δραστηριότητας, καθώς η επικοινωνία μεταξύ εταιρειών και καταναλωτών και μεταξύ των ίδιων των εταιρειών είναι πλέον πιο ευέλικτη και δυναμική, διότι ευνοεί τις εμπορικές συναλλαγές και την απόκτηση επαφών μέσω του διαδικτυακού δικτύου.
Μέσα στο ευρύ φάσμα των social media, τα πιο κατάλληλα για τη βελτίωση του εμπορικού μας δικτύου και την επιχειρηματική δραστηριότητα είναι τα επαγγελματικά social media. Φέρνουν σε επαφή επαγγελματίες γενικά ή επιχειρήσεις από τον ίδιο τομέα, με στόχο την προώθηση της διαδικτυακής δικτύωσης μέσω της ενίσχυσης του βιομηχανικού ιστού.
Παρακάτω θα βρείτε πέντε βασικές συμβουλές για τη χρήση social media για τη δημιουργία επιχειρήσεων, γνωστή ως κοινωνική επιχείρηση.
1. Επιλέξτε social media
Πρέπει να επιλέξουμε το καταλληλότερο κοινωνικό δίκτυο για την επιχείρηση μας. Το καλύτερο είναι να δημιουργήσετε ένα προφίλ σε ένα επαγγελματικό δίκτυο, επειδή είναι ειδικά σχεδιασμένα για τις επιχειρήσεις. Μεταξύ των πιο δημοφιλών είναι το LinkedIn, ένας χώρος που συγκεντρώνει επαγγελματίες από όλους τους τομείς και έχει περισσότερους από 400 εκατομμύρια χρήστες.
Στο LinkedIn μπορούμε να βρούμε από ανώτερες θέσεις πολυεθνικών μέχρι άτομα που αναζητούν εργασία. Αυτό το κοινωνικό δίκτυο μας βοηθάει να προσλάβουμε υπαλλήλους για την επιχείρηση μας γρήγορα και αποτελεσματικά, αλλά και να επικοινωνήσουμε με άτομα που μπορεί να ενδιαφέρονται για τις υπηρεσίες μας.
Μπορούμε επίσης να δημιουργήσουμε ένα προφίλ στο Facebook ή στο Instagram. Δεν πρόκειται για επαγγελματικά κοινωνικά δίκτυα, αλλά είναι προσανατολισμένα στην ψυχαγωγία και τις προσωπικές σχέσεις. Δεδομένου όμως ότι είναι αυτά που συγκεντρώνουν τον μεγαλύτερο αριθμό χρηστών διαδικτύου στον κόσμο (σχεδόν 2.990 εκατομμύρια χρήστες στο Facebook και 500 εκατομμύρια χρήστες στο Instagram), οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν προφίλ σε ένα από αυτά τα μέσα για να επικοινωνήσουν με τους πιθανούς πελάτες τους.
LinkedIn:
- Συνδέεστε με άτομα που γνωρίζετε
- Χρησιμοποιείτε email για να συνδεθείτε και να επικοινωνήσετε, όχι για να προωθήσετε τον εαυτό σας
- Προσαρμόζετε το μήνυμα πρόσκλησης και αναφέρετε από πού γνωρίζετε για το άτομο αυτό
- Συνδέεστε κατά τη διάρκεια του ωραρίου εργασίας
Twitter:
- Μοιράζεστε πολύτιμο περιεχόμενο και δημιουργείτε συνομιλία
- Προσέχετε το λεξιλόγιο σας
- Διατηρείτε τον αυτοματισμό στο ελάχιστο
- Προωθείτε το περιεχόμενο των άλλων περισσότερο από το δικό σας
- Διαβάστε το περιεχόμενο πριν κάνετε retweet
- Εάν αντιμετωπίζετε πρόβλημα με κάποιο άτομο ή κάποια εταιρεία, προσπαθήστε να το λύσετε
Facebook:
- Στείλτε αιτήματα φιλίας σε όσους σας εμπνέουν και δεχτείτε το γεγονός εάν δεν σας αποδέχονται
- Δημοσιεύστε φωτογραφίες που σας αρέσουν
- Χρησιμοποιήστε τις αναρτήσεις για να δημιουργήσετε συνομιλία
- Κρίνετε σωστά όταν επισημαίνετε άτομα
- Αποτρέψτε κάποιον να δημοσιεύσει στον τοίχο σας ή να σας προσθέσει με ετικέτα, ρυθμίζοντας τις επιλογές απορρήτου
Instagram:
- Αναφέρετε σαφώς τι κάνετε, ρυθμίστε σωστά το προφίλ σας
- Δώστε στις δημοσιεύσεις σας μια ξεχωριστή εμφάνιση. Το Instagram είναι μια πολύ οπτική πλατφόρμα, οπότε κάντε το να λειτουργεί προς όφελος σας.
- Γίνετε δραστήριος
- Τα hashtags είναι το πιο σημαντικό μέρος του Instagram
- Χρησιμοποιήστε συγκεκριμένα hashtag.
- Τα hashtags μπορεί να είναι μπερδεμένα.
- Καταχωρίστε τα hashtag σας.
Blogs:
- Γίνετε μέλος της κοινότητας του συγγραφέα αφήνοντας ένα σχόλιο που προσθέτει αξία
- Μην αφήνετε ένα σχόλιο που προωθεί τον εαυτό σας
- Αποδεχτείτε διαφορετικές απόψεις
- Προωθούν την ανοχή
- Μην συμπεριλάβετε μουσική ή βίντεο σε λειτουργία αυτόματης αναπαραγωγής
- Να είστε ειλικρινής
2. Δημιουργήστε και διατηρείστε το εμπορικό σας προφίλ
Σε οποιοδήποτε social media επιλέξετε, πρέπει να δημιουργήσετε προφίλ ή σελίδα επιχείρησης (ανάλογα με τις επιλογές που επιτρέπονται από το επιλεγμένο κοινωνικό δίκτυο). Είναι σημαντικό να συμπεριληφθούν όλα αυτά τα στοιχεία που καθορίζουν την εταιρική σας εικόνα, τις αξίες και τους στόχους της επιχείρησης σας. Θυμηθείτε ότι αυτή η σελίδα ή το προφίλ θα συνοδεύει την εικόνα σας στους πελάτες και τους επιχειρηματικούς σας συνεργάτες, επομένως θα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί, λόγω της βαρύτητας των μηνυμάτων και της ικανότητας αυτών των μέσων να διαδίδουν κάθε είδους πληροφορίες.
Εκτός από το να δημιουργήσετε προφίλ, πρέπει να το διατηρείτε ζωντανό. Το μεγάλο πλεονέκτημα αυτών των δικτύων είναι η δυνατότητα που προσφέρουν στους χρήστες να συνδεθούν και να αλληλοεπιδράσουν με επιχειρήσεις. Είναι σημαντικό να δημοσιεύετε περιεχόμενο με προστιθέμενη αξία σε καθημερινή βάση, έτσι ώστε οι πιθανοί συνεργάτες σας να σας αντιλαμβάνονται ως μια ενεργή και καινοτόμο εταιρεία, που εμπλέκεται με νέες τεχνολογίες.
3. Ποιον να ακολουθήσετε;
Μόλις ενεργοποιήσετε το προφίλ ή τη σελίδα της επιχείρησης, ήρθε η ώρα να ξεκινήσετε τη δικτύωση. Πρέπει να δημιουργήσετε το δίκτυο επαφών σας, ξεκινώντας από τους πιστούς πελάτες και προμηθευτές σας.
Πρέπει επίσης να ακολουθείτε εκείνους τους πελάτες ή τις εταιρείες που σας ενδιαφέρουν και μπορείτε να προσφέρετε τις υπηρεσίες σας. Ο στόχος είναι να σας ακολουθήσουν και να γνωρίσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, γι’ αυτό έχει πρωταρχική σημασία ένα σαφές, ενημερωμένο και καλά οργανωμένο προφίλ. Θυμηθείτε ότι υπάρχει μόνο μία ευκαιρία να κάνετε καλή πρώτη εντύπωση.
4. Προσφέρετε περιεχόμενο με προστιθέμενη αξία
Πρέπει να προσφέρετε περιεχόμενο που προσθέτει κάποια αξία στους υφιστάμενους και τους πιθανούς πελάτες σας, έτσι ώστε να ενδιαφέρονται για το προφίλ σας και να αλληλοεπιδρούν μαζί σας. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να δημιουργήσετε ένα δίκτυο και να δημιουργήσετε αφοσίωση. Δεν πρέπει όμως μόνο να μιλάτε για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, αλλά είναι επίσης καλό να σχολιάζετε τις τρέχουσες υποθέσεις. Φυσικά, θα πρέπει να προσέξετε να μην πέσετε σε πολιτικές ή ιδεολογικές αξιολογήσεις, καθώς είναι κάτι που μπορεί να σας κάνει να χάσετε πελάτες.
5. Χρησιμοποιήστε την κοινή λογική
Υπάρχουν επιχειρήσεις που έχουν χάσει πελάτες και χρήματα λόγω κακής χρήσης των social media. Το καλύτερο είναι να προσλάβετε κάποιον επαγγελματία για τη διαχείριση των λογαριασμών σας. Εάν όμως δεν φτάνει ο προϋπολογισμός, πρέπει να χρησιμοποιήσετε την κοινή λογική και να δημοσιεύσετε ενδιαφέρον, αντικειμενικό, ουδέτερο και κατάλληλο περιεχόμενο για το κοινό σας.
Εάν δουλέψετε με αυτές τις συμβουλές, μπορείτε να αυξήσετε γρήγορα και εύκολα το δίκτυο επαφών σας και να αναλάβετε έργα για την επιχείρηση σας, μέσω των ψηφιακών μέσων.
6. Έχετε τους απαραίτητους πόρους
Είναι σημαντικό να έχετε μια ιστοσελίδα που να υποστηρίζει την παρουσία σας στο διαδίκτυο, συνδέοντας το περιεχόμενο ή τις δημοσιεύσεις των επαγγελματικών social media, καθώς και να ενημερώνετε περιοδικά με νέο υλικό, περιεχόμενο και δημοσιεύσεις που επισημαίνουν τις δραστηριότητες της επιχείρησης.
Περισσότερες πληροφορίες:
5 of The Best Ways to Network on Social Media and Grow Your Business
4.5 Διεθνή δίκτυα
Υπάρχουν διάφοροι επιχειρηματικοί οργανισμοί δικτύωσης που δημιουργούν μοντέλα εκδηλώσεων δικτύωσης που επιτρέπουν στον επιχειρηματία να δημιουργήσει νέες επιχειρηματικές σχέσεις και να επιχειρηματικές ευκαιρίες ταυτόχρονα. Μια επαγγελματική υπηρεσία δικτύωσης είναι μια εφαρμογή της τεχνολογίας πληροφοριών για την υποστήριξη της επιχειρηματικής δικτύωσης. Τα εμπορικά επιμελητήρια και άλλες επιχειρηματικές ομάδες μπορούν επίσης να οργανώσουν δραστηριότητες δικτύωσης. Υπάρχουν όμως πολλοί διαφορετικοί τύποι ομάδων δικτύωσης και ο καλύτερος τύπος για κάθε άτομο ποικίλλει ανάλογα με την επιχείρηση στην οποία βρίσκεται και τις προοπτικές που θέλει να συναντήσει.
ΔΙΕΘΝΗ ΔΙΚΤΥΑ
Female entrepreneur association: Μια από τις μεγαλύτερες, παγκόσμιες κοινότητες για γυναίκες επιχειρηματίες. Βοηθούν τις γυναίκες να χτίσουν την επιχείρηση των ονείρων τους και να δημιουργήσουν την επιτυχία που θέλουν, κάνοντας δια βίου φιλίες και διασκεδάζοντας. Συνεργάζονται με χιλιάδες γυναίκες από όλο τον κόσμο, σε πολλές βιομηχανίες για να μετατρέψουν τις ιδέες τους σε επιτυχία.
FCEM: Η FCEM είναι η πρωτοποριακή ένωση που ενώνει τις γυναίκες ιδιοκτήτριες επιχειρήσεων από όλο τον κόσμο. Ιδρύθηκε στη Γαλλία το 1945 στο τέλος του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου από τον Yvonne Foinant, και μήνες πριν από τα Ηνωμένα Έθνη, η ένωση εξαπλώθηκε γρήγορα σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και στις πέντε ηπείρους.
Σήμερα το δίκτυο FCEM περιλαμβάνει πάνω από 120 διαφορετικές χώρες και 5 εκατομμύρια μέλη από τις πέντε ηπείρους. Η συμμετοχή στο FCEM αυξάνεται, με νέες απαιτήσεις για συμμετοχή κάθε χρόνο.
IWEC Foundation: Ενισχύει τις γυναίκες επιχειρηματίες παγκοσμίως. Η αποστολή τους είναι να παρέχουν και να συνεχίσουν να αναπτύσσουν ένα παγκόσμιο δίκτυο που οδηγεί στην επιχειρηματική ενδυνάμωση των γυναικών.
International Women in Business (IWIB): Η International Women in Business (IWIB) είναι μια εθελοντική μη κερδοσκοπική οργάνωση γυναικών με ιδιότητα μέλους.
Η αποστολή τους είναι να φέρουν σε επαφή τους επίδοξους επαγγελματίες και επιχειρηματίες που επιδιώκουν να αναπτυχθούν, σε οποιοδήποτε επίπεδο ή στάδιο της σταδιοδρομίας τους.
4.6 Tοπικά δίκτυα Ελλάδα
- Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας: Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας υλοποιεί και συμμετέχει σε έργα, με στόχο την υποστήριξη και την ενδυνάμωση των γυναικών επιχειρηματιών. Με αυτά τα έργα, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στοχεύει να αναπτύξει τις δυνατότητες των τοπικών ενδιαφερομένων φορέων, ώστε να παρέχουν βελτιωμένη υποστήριξη στις γυναίκες που θέλουν να ξεκινήσουν και να αναπτύξουν επιχειρήσεις.
Το έργο ICON WOM-EN είναι ένα από αυτά τα έργα και στοχεύει στην προώθηση της ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας στις περιφέρειες και στην ανάπτυξη της ικανότητας των τοπικών παραγόντων να υποστηρίζουν καλύτερα τις γυναίκες επιχειρηματίες στην έναρξη και την ανάπτυξη των επιχειρήσεων τους, παρέχοντας τους καινοτόμες υπηρεσίες υποστήριξης. Επίσης, η δημιουργία ενός πιο θετικού περιβάλλοντος για την ανάπτυξη της γυναικείας επιχειρηματικότητας, μέσω της ενδυνάμωσης των γυναικών, στοχεύει να συμβάλει στην ισότητα των φύλων, καθώς και στη δημιουργία περισσότερων θέσεων εργασίας και οικονομικής ανάπτυξης. - Σύνδεσμος Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδος (ΣΕΓΕ): Ο ΣΕΓΕ είναι ένας μη κυβερνητικός οργανισμός (ΜΚΟ), με πανελλήνιο μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα και απευθύνεται στις γυναίκες που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα στην Ελλάδα. Ιδρύθηκε το 1997 στη Θεσσαλονίκη και διοικείται από 9μελές Διοικητικό Συμβούλιο. Ο ΣΕΓΕ είναι μέλος της Επιτροπής Εμπορίου και Ανάπτυξης του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ), του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ), του Συνδέσμου Γυναικών επιχειρηματιών της Μεσογείου (AFAEMME), ενώ αρκετά από τα μέλη συμμετέχουν στις διοικήσεις των ελληνικών επιμελητηρίων. Ο ΣΕΓΕ συνεργάζεται με υπουργεία, Δήμους, Περιφέρειες, επαγγελματικές και μη κυβερνητικές οργανώσεις σε τοπικό και ευρωπαϊκό επίπεδο για την προώθηση των συμφερόντων των γυναικών που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα.
- Womanitee: Womanitee ονομάζονται τα πρώτα κέντρα γυναικείας επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα που σε συνεργασία με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τους φορείς της γυναικείας επιχειρηματικότητας στοχεύουν να ενδυναμώσουν και να υποστηρίξουν τις γυναίκες στο επιχειρείν σε ολόκληρη την Ελλάδα. Είναι μια πρωτοβουλία της Κεντρικής Ένωσης Δήμων της Ελλάδας, με τη συνεργασία όλων των Δήμων και την υποστήριξη του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Στόχος του Womanitee είναι να ενισχύσει τις γυναίκες που επιθυμούν να αναπτύξουν τις επιχειρήσεις τους, μέσω της εκπαίδευσης, της ενημέρωσης και παρέχοντας τους τα εργαλεία που χρειάζονται, προκειμένου να κάνουν το επόμενο βήμα στην καριέρα τους.
Κάθε δήμος που συμμετέχει στο Womanitee, υποστηρίζει γυναίκες που θέλουν να γίνουν ή είναι ήδη επιχειρηματίες, παρέχοντας τους υπηρεσίες για την ανάπτυξη, την προώθηση, τη χρηματοδότηση και τη δικτύωση τους. - MeXOXO: Ο MeXOXO είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός, που ιδρύθηκε το 2013, ο οποίος ενδυναμώνει, εκπαιδεύει και συνδέει γυναίκες με στόχο την επίτευξη κοινωνικοοικονομικής ανάπτυξης. Ο MeXOXO δραστηριοποιείται στις ακόλουθες χώρες: Μεξικό, Νεπάλ, Λιβερία, Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ουκρανία, Κόστα Ρίκα, Ηνωμένες Πολιτείες, Αλβανία, Ισραήλ, Ρουμανία, Νότια Αφρική. Εκπαίδευσαν και καθοδήγησαν περισσότερες από 5.000 γυναίκες στην επιχειρηματικότητα και πώς να κάνουν τις ιδέες τους πραγματικές, δημιουργώντας τις δικές τους εταιρείες.
Ο MeXOXO διαμορφώνει τη ζωή των γυναικών και των νέων σε όλο τον κόσμο. Τα εργαστήρια τους και οι συνεδρίες καθοδήγησης παρέχουν μια ολιστική προσέγγιση για την ανάπτυξη επιχειρηματικών δεξιοτήτων. Ο οργανισμός είναι αφοσιωμένος στην ενίσχυση των προσπαθειών των γυναικών για την ανάπτυξη μιας κουλτούρας δημιουργικότητας και καινοτομίας. - Women Act: Ο Women Act είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που στοχεύει στην ενδυνάμωση των γυναικών στην εκπλήρωση των πολιτικών, κοινωνικών, πολιτιστικών και οικονομικών δυνατοτήτων τους με τη δημιουργία γνώσεων, την παροχή κατάρτισης και τη σύνδεση με την κοινωνία. Προσφέρει εργαλεία για να βοηθήσει τις γυναίκες να αναπτύξουν τις ικανότητες τους. Ο Women Act στοχεύει στην ισότητα και παρακινεί τις γυναίκες να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητες τους, διεκδικώντας ηγετικές θέσεις σε όλους τους επαγγελματικούς τομείς.
- Women On Top: Ο Women On Top είναι ένας οργανισμός για την επαγγελματική ενδυνάμωση των γυναικών και για την ισότητα στο χώρο εργασίας. Ο Women On Top υποστηρίζει τις εργαζόμενες και άνεργες γυναίκες και το περιβάλλον τους, χρησιμοποιώντας εργαλεία καθοδήγησης, δια βίου μάθηση και συμβουλευτικής. Ο στόχος του είναι να εξαλείψει τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στη συμμετοχή τους στην οικονομία, ενδυναμώνοντας τες και συμβάλλοντας σε μια αλλαγή στο κοινωνικό, εργασιακό και πολιτικό περιβάλλον γύρω τους.
- BPW Athens: Ο Business Professional Women Athens (BPW Athens) είναι ένας μη κυβερνητικός και μη κερδοσκοπικός οργανισμός. Ο BPW Athens είναι μέλος του δικτύου BPW Europe. Οι κύριοι στόχοι του οργανισμού είναι η ενδυνάμωση των γυναικών, η προώθηση της ισότητας και η υπεράσπιση των δικαιωμάτων των επαγγελματιών γυναικών. Η Young BPW Athens είναι επίσης μια ένωση γυναικών επιχειρηματιών και επαγγελματιών στην Αθήνα. Το όραμα τους είναι να εξαλείψουν τις άμεσες και έμμεσες διακρίσεις, να βελτιώσουν το ισχύον νομικό πλαίσιο για την ενίσχυση της επαγγελματικής ανάπτυξης των γυναικών και να ενθαρρύνουν τη δικτύωση και την αλληλεγγύη μεταξύ των γυναικών.