WinOnLine για γυναίκες e-επιχειρηματίες https://winonline.training/el/
Αυτή η online εκπαίδευση στοχεύει στο να ανταποκριθεί στις ανάγκες των γυναικών σε όλη την Ευρώπη, οι οποίες είναι 40 ετών και άνω και επιθυμούν να γίνουν e-επιχειρηματίες, καθώς αντιμετωπίζουν πληθώρα δυσκολιών στην αναζήτηση εργασίας.
Κεφάλαιο 3ο “Διαδικτυακό Μάρκετινγκ”
3.6 Web Analytics
Αυτό που χρειάζεται μια επιτυχημένη επιχείρηση είναι να μπορεί να κατανοεί τους πελάτες της. Είναι σημαντικό να παραμείνετε μπροστά από τον ανταγωνισμό και να κατανοήσετε τις μεταβαλλόμενες τάσεις. Για να επιτευχθεί αυτό, κάθε επιχείρηση χρειάζεται τα σωστά εργαλεία. Τα Web Analytics είναι ένα από τα εργαλεία που παρέχουν στις επιχειρήσεις όλα τα απαραίτητα δεδομένα.
Τα Web Analytics αποτελούν αναπόσπαστο μέρος κάθε διαδικτυακού Πλάνου Μάρκετινγκ. Τα Web Analytics είναι η συλλογή, η αναφορά και η ανάλυση των δεδομένων της ιστοσελίδας, προκειμένου να σας βοηθήσει να βελτιώσετε την αποτελεσματικότητα των δραστηριοτήτων σας στο διαδίκτυο. Χρησιμοποιώντας ένα τέτοιο εργαλείο για τη συλλογή δεδομένων, θα μπορείτε να γνωρίζετε τι λειτουργεί ή δεν λειτουργεί και στη συνέχεια να κατευθύνετε την ιστοσελίδα σας προς τη σωστή κατεύθυνση. Οι πλατφόρμες των Analytics μετρούν τη δραστηριότητα και τη συμπεριφορά σε μια ιστοσελίδα, για παράδειγμα: πόσοι χρήστες την επισκέπτονται, πόσο διάστημα μένουν, πόσες σελίδες επισκέπτονται, ποιες σελίδες επισκέπτονται και αν την επισκέπτονται ακολουθώντας έναν σύνδεσμο ή όχι.
Η ισχυρή διαδικτυακή παρουσία είναι το κλειδί για την ανάπτυξη μιας επιχείρησης. Τα Web Analytics μπορούν να βοηθήσουν μια επιχείρηση να αναπτυχθεί γρήγορα. Ειδικά εάν είστε μικρή επιχείρηση, πρέπει να αποφύγετε λάθη που ενδέχεται να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην επιχείρηση σας. Το πιο σημαντικό είναι ότι τα Web Analytics σας δίνουν την ευκαιρία να λάβετε καλά ενημερωμένες αποφάσεις, έχοντας ακριβείς αναφορές και δεδομένα. Είναι πιο εύκολο να παρακολουθείτε και να ανακαλύπτετε τι συμβαίνει με την ιστοσελίδα σας και τι πρέπει να κάνετε για να την βελτιώσετε. Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν Web Analytics εργαλεία έχουν καλύτερες πιθανότητες να προσελκύσουν πελάτες.
Πέντε βασικές μετρήσεις για τα Web Analytics
- Συνολική επισκεψιμότητα: Η επισκεψιμότητα είναι ο συνολικός αριθμός επισκέψεων στην ιστοσελίδα σας για μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Αυτός ο αριθμός είναι σημαντικός, καθώς σας λέει εάν η ιστοσελίδα σας λαμβάνει την προσοχή που της αξίζει.
- Ποσοστό εγκατάλειψης: Η “εγκατάλειψη” είναι όταν κάποιος επισκέπτεται την ιστοσελίδα σας και φεύγει χωρίς να δει δεύτερη σελίδα. Το ποσοστό αυτών των επισκέψεων που μετριέται σε σχέση με τη συνολική επισκεψιμότητα σας, αντιστοιχεί στο ποσοστό εγκατάλειψης. Όσο υψηλότερο είναι το ποσοστό εγκατάλειψης, τόσο χειρότερο είναι. Αυτή η μέτρηση είναι σημαντική καθώς επισημαίνει εάν υπάρχουν προβλήματα με την ιστοσελίδα σας.
- Πηγές επισκεψιμότητας: Οι σελίδες που συνδέονται με την ιστοσελίδα σας είναι οι πηγές επισκεψιμότητας και συνήθως είναι μηχανές αναζήτησης, σύνδεσμοι από άλλες ιστοσελίδες, επισκέψεις από καμπάνιες email ή σύνδεσμοι από τα social media.
- Επισκέψεις από υπολογιστή ή κινητό: Η επισκεψιμότητα από κινητά χρησιμοποιείται πλήρως από πολλούς χρήστες, επομένως είναι σημαντικό για την ιστοσελίδα σας να προσφέρει μια ισχυρή εμπειρία σε κινητά. Αυτή η μέτρηση σας επιτρέπει να παρακολουθείτε το ποσοστό των χρηστών που επισκέπτονται την ιστοσελίδα σας μέσω προγραμμάτων περιήγησης για υπολογιστές ή για κινητά και σας λέει πού να επικεντρώσετε τις προσπάθειες σας.
- Νέοι και επανερχόμενοι επισκέπτες: Οι “επανερχόμενοι επισκέπτες” είναι αυτοί που συνεχίζουν να επισκέπτονται ξανά και ξανά την ιστοσελίδα σας και είναι το βασικό κοινό σας.
Ανεξάρτητα από το αν έχετε μια μικρή ή μεγάλη επιχείρηση, αυτά τα δεδομένα είναι χρήσιμα και για τους δύο τύπους επιχειρήσεων. Ίσως για τις μικρές επιχειρήσεις να είναι πιο σημαντικά, καθώς είναι νέες στην αγορά και έχουν ανάγκη αυτά τα δεδομένα, για να αναπτυχθούν επιτυχώς. Όταν ξεκινάτε μια επιχείρηση, θέλετε να λαμβάνετε αποφάσεις με θετικό αντίκτυπο και να αποφεύγετε όσο το δυνατόν περισσότερους κινδύνους.
Το πιο σημαντικό είναι να γνωρίζετε όσο το δυνατόν περισσότερο τους πελάτες σας, ποιοι είναι και γιατί επισκέπτονται την ιστοσελίδα σας. Η ηλικία τους, το φύλο τους, η τοποθεσία τους, η εξοικείωση τους με την τεχνολογία, η συσκευή που χρησιμοποιούν για πρόσβαση στην ιστοσελίδα σας, είναι όλες σημαντικές πτυχές για εσάς. Αν γνωρίζετε όλα τα παραπάνω, θα μπορείτε να κατανοήσετε τις βελτιώσεις που πρέπει να κάνετε για να στοχεύσετε με ακρίβεια τα είδη κοινού και να βελτιώσετε την εμπειρία χρήστη.
Μια άλλη πτυχή που είναι χρήσιμη για εσάς και σας βοηθά να κερδίσετε από τη χρήση των Web Analytics, είναι να γνωρίζετε το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας. Η μέση διάρκεια μιας σελίδας, το ποσοστό εγκατάλειψης για διάφορες σελίδες κ.λπ. είναι μετρήσεις που σας βοηθούν να κατανοήσετε τι αρέσει στους χρήστες να διαβάζουν και να αναλύσετε τα στοιχεία που λείπουν σε άλλες σελίδες. Μπορείτε να λάβετε αποφάσεις σχετικά με την εκτέλεση των σωστών αλλαγών στις ιστοσελίδες, καθώς έχετε καλύτερη εικόνα για το τι προτιμούν οι πελάτες.
Όπως αναλύσαμε παραπάνω, η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) είναι ένα πολύ κρίσιμο στοιχείο για την ανάπτυξη μιας επιχείρησης, ειδικά για τις μικρές, προκειμένου να αποκτήσουν αυθεντικότητα σε όλες τις πλατφόρμες μηχανών αναζήτησης. Η οργανική επισκεψιμότητα που λαμβάνει μια επιχείρηση είναι μια άμεση ένδειξη του αριθμού των δυνητικών πελατών και των μετατροπών που δημιουργεί. Με τη λήψη πληροφοριών σχετικά με τα δημογραφικά στοιχεία των επισκεπτών, μπορείτε να δημιουργήσετε στοχευμένο περιεχόμενο που είναι ελκυστικό για το κοινό.
Οφέλη των Web Analytics
Μέτρηση της διαδικτυακής επισκεψιμότητας
Ta Analytics παρακολουθούν πώς η οργανική και πληρωμένη επισκεψιμότητα εξελίσσονται με την πάροδο του χρόνου σε πραγματικό χρόνο και αυτό θα σας βοηθήσει να επενδύσετε χρόνο και χρήμα πιο αποτελεσματικά. Αυτά τα δεδομένα θα σας βοηθήσουν να κατανοήσετε ποιες δραστηριότητες αποφέρουν κερδοφορία και ποιες όχι.
Παρακολούθηση ποσοστού εγκατάλειψης
Το ποσοστό εγκατάλειψης είναι όταν ένας χρήστης που έχει επισκεφθεί την ιστοσελίδα αποχωρεί χωρίς να αλληλοεπιδράσει με αυτή. Όταν μια ιστοσελίδα έχει υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης, δεν μπορεί να παράγει ποιοτικούς δυνητικούς πελάτες, πωλήσεις ή άλλες μετατροπές που σχετίζονται με την επιχείρηση. Παρακολουθώντας το ποσοστό εγκατάλειψης, μπορείτε να βελτιώσετε το περιεχόμενο της ιστοσελίδας και να αυξήσετε την κερδοφορία της.
Βελτιστοποίηση & παρακολούθηση καμπανιών μάρκετινγκ
Για κάθε καμπάνια, δημιουργείται ένας σύνδεσμος, ο οποίος μπορεί να παρακολουθείται. Αυτός ο σύνδεσμος σας παρέχει όλες τις λεπτομέρειες που χρειάζεστε για την καμπάνια. Παρακολουθώντας τις καμπάνιες, μπορείτε να επενδύσετε περισσότερα σε αυτές που είναι κερδοφόρες και να ακυρώσετε αυτές που έχουν χαμηλή απόδοση.
Εύρεση του σωστού στοχευμένου κοινού
Είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις να βρουν και να απευθυνθούν στο σωστό στοχευμένο κοινό. Τα Web Analytics μπορούν να τους παρέχουν τις απαραίτητες πληροφορίες για να βρουν το σωστό κοινό. Η εύρεση του σωστού κοινού σημαίνει ότι οι καμπάνιες θα έχουν θετικό αντίκτυπο στους πελάτες και η κερδοφορία θα αυξηθεί.
Βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας και των διαδικτυακών υπηρεσιών
Μια επιχείρηση που χρησιμοποιεί Web Analytics, μπορεί να εντοπίσει πιθανά προβλήματα στην ιστοσελίδα ή στις υπηρεσίες της. Έχει την ευκαιρία να προσφέρει μια καλύτερη εμπειρία στους χρήστες και να τους κάνει να βρουν το περιεχόμενο που θέλουν την κατάλληλη στιγμή.
Βελτιστοποίηση ποσοστού μετατροπής (CRO)
Οι ιστοσελίδες μπορούν να βελτιώσουν τις βελτιστοποιήσεις μετατροπών μέσω της χρήσης Web Analytics. Το ποσοστό μετατροπής υπολογίζεται όταν οι ληφθέντες στόχοι διαιρούνται με τον αριθμό των χρηστών. Κάθε επιχείρηση πρέπει να μετρήσει τις μετατροπές που θεωρεί σημαντικές, καθώς υπάρχουν πάρα πολλές. Η κερδοφορία μιας επιχείρησης αυξάνεται όταν βελτιώνει τα ποσοστά μετατροπών με τα Web Analytics.
Παρακολούθηση επιχειρηματικών στόχων
Είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν στόχους, αλλά είναι πιο σημαντικό να είναι σε θέση να τους παρακολουθούν. Παρακολουθώντας τους στόχους, μπορείτε να αντιδράτε πιο γρήγορα όταν χρειάζεται και να κάνετε τις κατάλληλες αλλαγές.
Βελτίωση των αποτελεσμάτων από το Google Ads και το Facebook ads
Τα Analytics παίζουν σημαντικό ρόλο στις διαδικτυακές διαφημίσεις. Τα δεδομένα μιλούν για τα παραγόμενα κλικ, τις μετατροπές και τον τρόπο με τον οποίο οι διαφημίσεις έχουν ληφθεί από το στοχευμένο κοινό. Αυτά τα δεδομένα σας βοηθούν να αυξήσετε τα αποτελέσματα των διαφημίσεων.
Νέες ιδέες
Η ανάλυση των δεδομένων σας επιτρέπει να μάθετε για τις τάσεις, τις εμπειρίες των χρηστών και να βρείτε νέες ευκαιρίες για την επιχείρηση σας. Εάν εκμεταλλευτείτε αυτές τις ευκαιρίες σωστά, μπορείτε να οδηγήσετε την επιχείρηση σας σε ανάπτυξη.
Γράφημα 8. Σημασία των Web Analytics
Το πιο δημοφιλές εργαλείο Web Analytics είναι τα Google Analytics. Αυτό το εργαλείο παρέχει πρόσβαση σε όλες τις παραπάνω μετρήσεις, καθώς και πολλά άλλα. Τα Google Analytics παρέχουν αναφορές διαδικτυακού μάρκετινγκ σε πραγματικό χρόνο και αναλυτικά στοιχεία για τις ιστοσελίδες. Επιτρέπει στους digital marketers να παρακολουθούν και να μετρούν διάφορους βασικούς δείκτες απόδοσης που επηρεάζουν την ηλεκτρονική τους επιχείρηση.
Τα Google Analytics σας βοηθούν να διαμορφώσετε τη στρατηγική επιτυχίας της επιχείρησης σας. Είναι πολύ σημαντικό για εσάς να μάθετε την εσωτερική δομή της ιστοσελίδας σας για να δείτε εάν επιτυγχάνει το σκοπό της ή όχι. Αυτό που πρέπει να γνωρίζετε για τα Google Analytics είναι ότι είναι ένα εργαλείο που σας παρέχει σημαντικές πληροφορίες, αριθμούς και στατιστικά στοιχεία που χρειάζεστε για να μεγιστοποιήσετε την απόδοση της ιστοσελίδας σας δωρεάν. Δεν χρειάζεται να πληρώσετε τίποτα για να χρησιμοποιήσετε αυτό το προϊόν και να αποκτήσετε τα δεδομένα της ιστοσελίδας σας. Επιπλέον, δεν χρειάζεται να κάνετε τίποτα για τη συλλογή δεδομένων. Τα Google Analytics μπορούν να συλλέγουν δεδομένα από την ιστοσελίδα σας αυτόματα και να κάνουν αναφορές ανάλογα, χωρίς καθυστέρηση. Σχετικά με τις αναφορές, προσφέρει πολλές επιλογές ή μπορείτε ακόμη και να δημιουργήσετε μία μόνοι σας. Ένα άλλο αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό των Google Analytics είναι ότι μπορούν εύκολα να ενσωματωθούν σε άλλα εργαλεία και πλατφόρμες. Τα Google Analytics μπορούν να ενσωματωθούν στο Google Ads, γεγονός που θα οδηγήσει σε επιτυχία μέσω των καμπανιών σας στο AdWords.
3.7 Email μάρκετινγκ
Το email μάρκετινγκ είναι η παλαιότερη μορφή διαδικτυακού μάρκετινγκ και εξακολουθεί να είναι ισχυρή. Στην πραγματικότητα, αυτή τη στιγμή χρησιμοποιείται ευρύτερα από ποτέ. Πρόκειται για μια πολύ αποτελεσματική και κερδοφόρα στρατηγική διαδικτυακού μάρκετινγκ, η οποία αφορά την αποστολή email για την προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών, ενώ αναπτύσσει σχέσεις με πιθανούς πελάτες. Το email μάρκετινγκ χρησιμοποιείται για την ενημέρωση, την αύξηση των πωλήσεων και τη δημιουργία μιας κοινότητας γύρω από την επωνυμία σας. Το να μην έχετε στρατηγική email μάρκετινγκ σημαίνει ότι χάνετε ευκαιρίες πωλήσεων και την ευκαιρία να ενισχύσετε τη σχέση σας με τους πελάτες.
Το email μάρκετινγκ δεν είναι μόνο η αποστολή email σε ένα κοινό. Είναι η διαδικασία αποστολής βελτιστοποιημένων εμπορικών μηνυμάτων μέσω email σε στοχευμένους καταναλωτές. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αύξηση των πωλήσεων, τη βελτίωση της επωνυμίας σας και την παροχή σημαντικών πληροφοριών για την επιχείρηση σας.
Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν το email μάρκετινγκ ως τρόπο επικοινωνίας με το κοινό τους, καθώς παραμένει ο γρηγορότερος και ο πιο αποτελεσματικός και άμεσος τρόπος προσέγγισης πελατών με κρίσιμες πληροφορίες. Αυτό συμβαίνει επειδή οι άνθρωποι ελέγχουν συχνά τα email τους. Επομένως, επικοινωνώντας μαζί τους σε ένα κανάλι που χρησιμοποιούν συχνά, προσεγγίζετε ένα ευρύτερο κοινό. Ωστόσο, ταυτόχρονα, πρέπει να διασφαλίσετε ότι τα μηνύματά σας δεν θα μεταφέρονται στα ανεπιθύμητα.
Σήμερα, οι επιτυχημένες καμπάνιες email μάρκετινγκ πρέπει να είναι ενδιαφέρουσες, σχετικές, ενημερωτικές και διασκεδαστικές για να μην μένουν στα εισερχόμενα των πελατών σας. Για να το πετύχετε, τα email θα πρέπει να ικανοποιούν πέντε βασικά χαρακτηριστικά. Θα πρέπει να είναι αξιόπιστα, συναφή, συντονισμένα μεταξύ των καναλιών, στρατηγικά και να οδηγούν σε συνομιλία.
Το email μάρκετινγκ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την δημιουργία εμπιστοσύνης με τους πελάτες με την πάροδο του χρόνου, προκειμένου να τους μετατρέψει σε επαναλαμβανόμενους πελάτες. Οι επαναλαμβανόμενοι πελάτες κάνουν την επιχείρηση σας να επιτύχει βιώσιμη ανάπτυξη με την πάροδο των ετών. Μην ξεχνάτε ότι οι επαναλαμβανόμενοι πελάτες είναι ευχαριστημένοι πελάτες και προτείνουν την επιχείρηση σας σε άλλους. Οι πελάτες σας θέλουν να παραμένουν ενημερωμένοι για την επωνυμία σας σε πραγματικό χρόνο και το email μάρκετινγκ είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να μείνετε σε επαφή μαζί τους.
Υπάρχουν δύο διαφορετικοί τύποι email μάρκετινγκ, τα προωθητικά email και τα ενημερωτικά email. Τα προωθητικά email έχουν σαφή παρότρυνση για δράση. Ο αναγνώστης καλείται να επισκεφθεί μια ιστοσελίδα ή να πραγματοποιήσει μια αγορά. Αυτός ο τύπος email μάρκετινγκ αποστέλλεται όπως και όταν απαιτείται, σύμφωνα με το ρυθμό της επιχείρησης σας. Τα ενημερωτικά email, όπως τα ενημερωτικά δελτία, στοχεύουν στην ενημέρωση των πελατών για την επιχείρηση σας, τις νέες επιτεύξεις, τα νέα προϊόντα και τις κυκλοφορίες κ.λπ. Τα ενημερωτικά email σας επιτρέπουν να διατηρείτε μια συνεχή επαφή με το κοινό σας.
Το email μάρκετινγκ είναι σημαντικό καθώς είναι προσβάσιμο σε όλες τις ηλικίες. Παρόλο που ζούμε σε έναν διαδικτυακό κόσμο, δεν είναι όλοι σε θέση να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο. Το email μάρκετινγκ είναι προσβάσιμο σε ένα ευρύ φάσμα ηλικιών, καθώς η πλειοψηφία των ανθρώπων ξέρει πώς να ελέγχει τα μηνύματα του. Επιπλέον, είναι οικονομικά αποδοτικό, καθώς υπάρχουν πολλά εργαλεία που είναι δωρεάν. Έτσι, οι αρχάριοι μπορούν να δοκιμάσουν αυτήν τη μέθοδο μάρκετινγκ και να δουν αν είναι κατάλληλη για αυτούς, πριν προχωρήσουν στην επένδυση.
Το μόνο που χρειάζεστε για να ξεκινήσετε είναι ένα λογισμικό email μάρκετινγκ και μια λίστα επαφών. Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τον πάροχο υπηρεσιών email (ESP), ένα λογισμικό που στέλνει και διαχειρίζεται καμπάνιες email μάρκετινγκ. Μπορείτε επίσης να στείλετε email από τον προσωπικό σας πάροχο, αλλά ενδέχεται να αντιμετωπίσετε προβλήματα με περιορισμό email, τον σχεδιασμό και το πιο σημαντικό, με τη δυνατότητα παράδοσης email. Οι πάροχοι υπηρεσιών email (ESP) όπως το Gmail, το Outlook, το Yahoo κ.λπ. έχουν σχεδιαστεί για προσωπική χρήση. Όταν αποστέλλονται μαζικά email από ESP, είναι πιθανό να θεωρηθούν ανεπιθύμητα. Έτσι, εάν θέλετε να εξασφαλίσετε μια επιτυχημένη καμπάνια email μάρκετινγκ, είναι καλύτερο να αποκτήσετε μια αποκλειστική υπηρεσία email μάρκετινγκ. Μια λίστα email περιλαμβάνει όλες αυτές τις επαφές που έχουν δώσει την άδεια τους και ενδιαφέρονται να λάβουν email από εσάς. Οι άδειες είναι κάτι που πρέπει να λάβετε υπόψη προκειμένου το μάρκετινγκ να σέβεται τους νόμους περί προστασίας δεδομένων και να διασφαλίσετε την ακεραιότητα της επωνυμίας σας.
Καμπάνιες email μάρκετινγκ για αρχάριους σε 10 βήματα:
- Επιλέξτε το σωστό email μάρκετινγκ λογισμικό
Όπως αναφέραμε προηγουμένως, για μια επιτυχημένη καμπάνια email μάρκετινγκ, θα χρειαστείτε ένα πάροχο υπηρεσιών email (ESP). Μερικά από τα πιο δημοφιλή εργαλεία email είναι τα παρακάτω: Sendinblue, Mailchimp, Constant Contact, Convertkit, Mailjet, Mailerlite και HubSpot. Το πρώτο βήμα είναι να βρείτε το σωστό για την επιχείρηση σας. Για να επιλέξετε το κατάλληλο εργαλείο για την επιχείρηση σας, μπορείτε να αξιολογήσετε τις τρέχουσες και τις μελλοντικές σας ανάγκες. - Δημιουργήστε τη λίστα email σας
Οι περισσότεροι πάροχοι υπηρεσιών (ESP) σας επιτρέπουν να δημιουργήσετε φόρμες εγγραφής για την ιστοσελίδα σας. Κατά τη δημιουργία μιας φόρμας εγγραφής, πρέπει να είστε σαφείς σχετικά με το περιεχόμενο και τη συχνότητα των email σας. Μπορείτε να προσθέσετε φόρμες στην ιστοσελίδα σας και σε άλλα μέρη, όπου οι χρήστες θα το βλέπουν σίγουρα. - Δημιουργήστε ένα email καλωσορίσματος για τους νέους πελάτες
Ένα email καλωσορίσματος είναι ένα αυτοματοποιημένο μήνυμα που αποστέλλεται σε νέους πελάτες. Αυτό το email σας επιτρέπει να παρουσιάσετε την επιχείρηση σας στον νέο χρήστη και να τον ενημερώσετε για όλα όσα θέλετε να γνωρίζει. - Καθορίστε τους στόχους σας
Κάθε καμπάνια email μάρκετινγκ πρέπει να έχει έναν σαφή στόχο. Όταν έχετε έναν σαφή στόχο, είναι πιο εύκολο να δημιουργήσετε το περιεχόμενο του email σας. - Δημιουργήστε τον σχεδιασμό των email σας
Δεν χρειάζεστε έναν ειδικό για να το κάνει αυτό. Μπορείτε να δοκιμάσετε τις επιλογές που σας προσφέρει ο πάροχος υπηρεσιών email (ESP) που χρησιμοποιείτε ή να χρησιμοποιήσετε προσαρμόσιμα πρότυπα email. Θυμηθείτε ότι είναι καλύτερα να το κρατήσετε απλό μέχρι να βελτιώσετε τις δεξιότητες σας σε αυτό. - Δημιουργήστε ένα αντίγραφο του email σας
Το αντίγραφο του email σας πρέπει να περιλαμβάνει θέματα που ενδιαφέρουν το κοινό σας. Δεν χρειάζεται να ανησυχείτε αν δεν είστε ειδικός στο να γράφετε email, καθώς είναι κάτι που μπορείτε να εξασκηθείτε και να βελτιώσετε. Λάβετε υπόψη ότι η υπογραφή του email σας είναι καλύτερα να είναι το όνομα ενός πραγματικού ατόμου, καθώς είναι πιο προσωπικό από ένα λογότυπο. - Βελτιστοποιήστε το ποσοστό ανάγνωσης των email, τα κλικ και τις μετατροπές
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να αυξήσετε τις πιθανότητες ανάγνωσης του email σας και το ποσοστό μετατροπών. Ένα από αυτούς είναι το όνομα του αποστολέα του email σας. Χρησιμοποιήστε ένα εύκολα αναγνωρίσιμο όνομα αποστολέα, το οποίο βοηθά τους πελάτες σας να το συνδέσουν μαζί σας. Ένας άλλος τρόπος είναι να δώσετε προσοχή στο θέμα του email σας. Το θέμα του email παίζει σημαντικό ρόλο εάν το email θα αναγνωστεί ή όχι. Τέλος, το κείμενο στην αρχή του email παίζει επίσης σημαντικό ρόλο, αφού μετά το θέμα, είναι το κείμενο που θα προσελκύσει τους χρήστες να διαβάσουν το email ή όχι . - Κάντε μια δοκιμή πριν την αποστολή
Ένα δοκιμαστικό email πριν από την αποστολή στους τελικούς παραλήπτες είναι υποχρεωτικό. Πρέπει να είστε προσεκτικοί όσον αφορά τα λάθη, τους συνδέσμους, τα σφάλματα μορφοποίησης κειμένου, καθώς είναι πιθανό να βλάψετε την εικόνα της επωνυμίας σας. Ζητήστε από άλλα μέλη της επιχείρησης σας να διορθώσουν το email, τόσο από υπολογιστή όσο και από κινητό. - Επιλέξτε τη σωστή ώρα
Είναι σημαντικό να μάθετε ποια είναι η κατάλληλη ώρα για την καμπάνια σας. Δεδομένου ότι έχετε ήδη κάποια δεδομένα για το κοινό σας, πρέπει να είστε στρατηγικοί. Οι περισσότεροι άνθρωποι βλέπουν τα email τους αρκετές φορές την ημέρα. Βρείτε την ώρα εκείνη που θα σας κάνει να έχετε αυξημένες δυνατότητες, ώστε το email σας να είναι στην κορυφή της λίστας. - Παρακολουθήστε τα αποτελέσματα της καμπάνιας
Είστε αρχάριος και ξέρετε ότι πρέπει να βελτιωθείτε. Η ανάλυση βασικών μετρήσεων email μάρκετινγκ θα σας δείξει πώς να βελτιώσετε τις μελλοντικές σας καμπάνιες. Οι περισσότεροι πάροχοι υπηρεσιών email (ESP) διαθέτουν έναν πίνακα με αναλυτικά στοιχεία που μετρά το ποσοστό ανάγνωσης, την αναλογία των κλικ προς τον αριθμό εμφανίσεων, το ποσοστό κατάργησης εγγραφής, το ποσοστό εγκατάλειψης κ.λπ.
Οφέλη του email μάρκετινγκ
- Τεράστια απήχηση
Μπορεί να πιστεύετε ότι το Facebook και το Twitter είναι μέσα με μεγάλη απήχηση, αλλά ο αριθμός των ενεργών λογαριασμών email είναι πολύ μεγαλύτερος από τους χρήστες του Facebook και του Twitter μαζί. Όλοι όσοι είναι ενεργοί στο διαδίκτυο έχουν λογαριασμό email. Έτσι, το email είναι το πιο ισχυρό εργαλείο που διατίθεται σε e-επιχειρηματίες, που θέλουν να κερδίσουν περισσότερους πελάτες. - Παραδίδει το μήνυμά σας
Το email μάρκετινγκ σας εξασφαλίζει ότι το κοινό σας λαμβάνει το μήνυμά σας. Η αποστολή του μηνύματος σας μέσω email είναι πιο πιθανό ότι το μήνυμα θα διαβαστεί. Ο λόγος είναι ότι στέλνετε το email σε άτομα που θέλουν να τα ενημερώνετε, αφού έκαναν εγγραφή στη λίστα email σας. Γνωρίζετε λοιπόν ότι δεν το αγνόησαν και πιθανότατα δεν σπαταλήσατε τη διαφήμιση σας. - Αυξάνει τις μετατροπές
Η αύξηση των μετατροπών είναι ο κύριος στόχος των marketers και το email είναι το πιο αποτελεσματικό κανάλι για αυτό. Οι πελάτες σας γνωστοποίησαν τη διεύθυνση του email τους, οπότε γνωρίζετε ότι θέλουν να μάθουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την επωνυμία σας. Αυτό σημαίνει ότι είναι πιο πιθανό να κάνετε κάποιον να κάνει κλικ στην ιστοσελίδα σας. - Υψηλή απόδοση επένδυσης
Καθώς το email μάρκετινγκ αυξάνει τις μετατροπές, το email είναι το πιο ισχυρό και αποτελεσματικό κανάλι μάρκετινγκ που οδηγεί την απόδοση της επένδυσης για την επιχείρηση σας. Ο λόγος είναι ότι μέσω αυτού του καναλιού, μπορείτε να στείλετε εξατομικευμένα και σχετικά μηνύματα, καθώς ορισμένα εργαλεία email μάρκετινγκ σας επιτρέπουν να γνωρίζετε περισσότερα δεδομένα για τους πελάτες σας. Έτσι, όσο περισσότερα δεδομένα έχετε για τους πελάτες σας, τόσο πιο στοχευμένοι μπορείτε να είστε. Εάν το περιεχόμενο σας είναι σχετικό με τις ανάγκες κάθε παραλήπτη, τους οδηγείτε να κάνουν κλικ και να αυξήσουν την απόδοση επένδυσης των καμπανιών μάρκετινγκ. - Κορυφαίο κανάλι επικοινωνίας
Το email είναι το προτιμώμενο κανάλι επικοινωνίας για επαγγελματικούς λόγους. Τα άτομα λαμβάνουν διαφημιστικό υλικό ή πληροφορίες σχετικά με προϊόντα και υπηρεσίες μέσω αυτού του καναλιού. - Ανοιχτή πλατφόρμα
Το email είναι μια ανοιχτή πλατφόρμα επικοινωνίας με πολλές υπηρεσίες αποστολής και λήψης. Δεν ελέγχεται από τρίτους και δεν είναι δυνατόν να χαθεί η αποτελεσματικότητα του. Το email είναι μια σταθερή μακροπρόθεσμη επένδυση, η οποία θα είναι ζωντανή για πολλά χρόνια.
3.8 Διαδίκτυο των Πάντων (Internet of Everything)
Το Διαδίκτυο των Πάντων «φέρνει σε επαφή ανθρώπους, διαδικασίες, δεδομένα και πράγματα για να κάνει τις δικτυωμένες συνδέσεις πιο σχετικές και πολύτιμες από ποτέ, μετατρέποντας τις πληροφορίες σε δράσεις που δημιουργούν νέες δυνατότητες, πλουσιότερες εμπειρίες και πρωτοφανείς οικονομικές ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις, τα άτομα και τις χώρες», (Cisco, 2013)
Με άλλα λόγια, το Διαδίκτυο των Πάντων αποτελείται από αντικείμενα που είναι εξοπλισμένα με αισθητήρες και συνδέονται μέσω δημόσιων ή ιδιωτικών δικτύων μέσω ενός τυπικού / ιδιόκτητου πρωτοκόλλου. Το Διαδίκτυο των Πάντων εστιάζει στα διασυνδεδεμένα φυσικά αντικείμενα. Φέρνει σε επαφή ανθρώπους, διαδικασίες, δεδομένα και πράγματα, προκειμένου να δημιουργήσει ευκαιρίες τόσο για επιχειρήσεις όσο και για ιδιώτες, ώστε να βελτιώσουν τις εμπειρίες και να πάρουν πιο έξυπνες αποφάσεις.
Τα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου των Πάντων είναι:
- Αποκέντρωση: Τα δεδομένα υποβάλλονται σε επεξεργασία σε κατανεμημένους κόμβους και όχι σε ένα κεντρικό σύστημα.
- Είσοδος / έξοδος δεδομένων: Τα εξωτερικά δεδομένα μπορούν να αποθηκευτούν σε συσκευές και να επιστραφούν σε άλλα στοιχεία του δικτύου.
- Σχέση τεχνολογίας: Η εμφάνιση μεγάλων δεδομένων και η τεχνολογία του Διαδικτύου των Πραγμάτων (Internet of Things) συνδέονται κυρίως με το Διαδίκτυο των Πάντων.
Το Διαδίκτυο των Πάντων και το Διαδίκτυο των Πραγμάτων είναι δύο διαφορετικές έννοιες με κοινά χαρακτηριστικά, τις οποίες οι άνθρωποι συνήθως μπερδεύουν.
Ο όρος Διαδίκτυο των Πραγμάτων χρησιμοποιείται ευρέως και εφευρέθηκε το 1999 από έναν οραματιστή τεχνολόγο, τον Kevin Ashton. Ο όρος Διαδίκτυο των Πραγμάτων αναφέρεται σε συνδεδεμένες στο διαδίκτυο συσκευές που μοιράζονται δεδομένα, χωρίς τη συμμετοχή ανθρώπων, γνωστή ως τεχνολογία επικοινωνίας Machine-to-Machine (M2M). Ο όρος Διαδίκτυο των Πάντων δίνει μια ευρύτερη εικόνα της σύνδεσης στο διαδίκτυο και εμφανίστηκε αρκετά χρόνια αργότερα. Ωστόσο, όλα αυτά τα χρόνια το Διαδίκτυο των Πραγμάτων έχει μεταμορφωθεί δραματικά. Πριν από χρόνια, οι άνθρωποι συνδέονταν με συσκευές χωρίς αλληλεπίδραση. Σήμερα, όλοι είναι συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο με περισσότερες από μία συσκευές. Το Διαδίκτυο των Πραγμάτων προσέφερε τόσες πολλές δυνατότητες και ευκαιρίες. Οι συσκευές μπορούν να επικοινωνούν μέσω διαδικτύου, να συλλέγουν και να αναλύουν πληροφορίες.
Το Διαδίκτυο των Πάντων είναι μια ιδέα που επεκτείνει το Διαδίκτυο των Πραγμάτων και εκτός από την επικοινωνία Machine-to-Machine (M2M), περιλαμβάνει επίσης την επικοινωνία μεταξύ ανθρώπων και μηχανών (People-to-Machine P2M) και την επικοινωνία ανθρώπων με ανθρώπους (People-to-People P2P). Η επικοινωνία μεταξύ ατόμων γίνεται όταν ένα άτομο χρησιμοποιεί συνδεδεμένες συσκευές για να αλληλοεπιδράσει με ένα άλλο άτομο, ανεξάρτητα από το πόσο μακριά είναι.
Το Διαδίκτυο των Πάντων έχει τέσσερις πυλώνες, ανθρώπους, δεδομένα, πράγματα και διαδικασίες. Το Διαδίκτυο των Πραγμάτων έχει μόνο έναν πυλώνα, τα πράγματα.
Οι τέσσερις πυλώνες του Διαδικτύου των Πάντων είναι τα πράγματα, οι άνθρωποι, τα δεδομένα και οι διαδικασίες. Αυτοί οι πυλώνες θα σας βοηθήσουν να κατανοήσετε καλύτερα την έννοια του Διαδικτύου των Πάντων.
1. Πράγματα
Με τον όρο πράγματα εννοούμε συνδεδεμένα αντικείμενα που συλλέγουν δεδομένα σχετικά με την κατάσταση τους μέσω αισθητήρων και μοιράζονται αυτές τις πληροφορίες μεταξύ τους μέσω του διαδικτύου. Αυτά τα αντικείμενα μπορεί να είναι διάφορες συσκευές.
2. Άνθρωποι
Οι άνθρωποι παίζουν τον πιο σημαντικό ρόλο στο Διαδίκτυο των Πάντων, καθώς είναι οι τελικοί χρήστες για τη λήψη υπηρεσιών και δεν υπάρχει έξυπνη σύνδεση χωρίς αυτούς. Χρησιμοποιούνται στην επικοινωνία μεταξύ ανθρώπων και μηχανών και στην επικοινωνία ανθρώπων με ανθρώπους, αλλά μπορούν επίσης να συνδεθούν μόνοι τους. Οι άνθρωποι μπορούν να παρέχουν τις πληροφορίες τους μέσω της εφαρμογής, των ιστοσελίδων ή των συνδεδεμένων συσκευών που χρησιμοποιούν.
3. Δεδομένα
Τα δεδομένα είναι επίσης ζωτικής σημασίας για το Διαδίκτυο των Πάντων. Η ανάλυση τους είναι κρίσιμη, καθώς οι πόροι δεδομένων αυξάνονται συνεχώς. Τα δεδομένα πρέπει να αναλυθούν προκειμένου να γίνουν πολύτιμες και χρήσιμες πληροφορίες και να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να λάβουν σωστές αποφάσεις. Χωρίς ανάλυση, τα δεδομένα δεν έχουν συγκεκριμένη αξία.
4. Διαδικασία
Η διαδικασία είναι επίσης ένα σημαντικό στοιχείο του Διαδικτύου των Πάντων. Καθορίζει πώς λειτουργούν τα παραπάνω στοιχεία προκειμένου να αποδώσουν μεγάλη αξία στον διαδικτυακό κόσμο. Μια διαδικασία θεωρείται επιτυχής όταν ένα συνδεδεμένο πράγμα συλλέγει τα σωστά δεδομένα και τα διαβιβάζει στο σωστό άτομο τη σωστή στιγμή
Ο αντίκτυπος του Διαδικτύου των Πάντων στις επιχειρήσεις είναι τεράστιος. Το Διαδίκτυο των Πάντων μπορεί να φέρει υψηλά επίπεδα παραγωγικότητας και ανταγωνιστικότητας στις επιχειρήσεις και να τους προσφέρει ευκαιρίες. Ο αντίκτυπος του Διαδικτύου των Πάντων στις επιχειρήσεις δεν αφορά μόνο την τεχνολογία τους, αλλά και την επιχειρηματική στρατηγική τους.
Το Διαδίκτυο των Πάντων θα ανακαλύψει εκ νέου βιομηχανίες σε τρία ακόλουθα επίπεδα:
Επιχειρηματική διαδικασία: Με τον όρο επιχειρηματική διαδικασία, αναφερόμαστε στη μεθοδολογία εκτέλεσης μιας δραστηριότητας χρησιμοποιώντας την τεχνολογία του Διαδικτύου των Πάντων. Μέσω αυτού, οι επιχειρήσεις μπορούν να βελτιώσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρουν, τον τρόπο λειτουργίας τους, τις εμπειρίες των πελατών. Μέσω της ψηφιοποίησης, έχουν την ευκαιρία να επιτύχουν καλύτερη ποιότητα σε αυτά που αναπτύσσουν.
Επιχειρηματικό μοντέλο: Καθώς οι επιχειρήσεις ψηφιοποιούν προϊόντα και διαδικασίες, εμφανίζονται νέοι τρόποι επιχειρηματικής δραστηριότητας σε βιομηχανίες. Πολλές πλατφόρμες χρησιμοποιούν έξυπνες τεχνολογίες όχι μόνο για να εισέλθουν στην τεχνολογία, αλλά και για να αλλάξουν τις προηγούμενες πρακτικές.
Επιχειρηματική στιγμή: Είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις να ανταγωνιστούν την ταχύτητα και την ευελιξία του συστήματος. Η τεχνολογία του Διαδικτύου των Πάντων δημιουργεί ευκαιρίες σε γρήγορη κλίμακα μαζί με τη διαθεσιμότητα της αξιοποίησης των δεδομένων ταχύτερα από τους ανταγωνιστές.
3.9 Πώς να φτιάξετε την ιστοσελίδα σας
Μια ιστοσελίδα είναι ένα ωφέλιμο εργαλείο, ένας από τους καλύτερους τρόπους για να αναπτύξετε μια διαδικτυακή φήμη εάν είστε επιχειρηματίας. Η έναρξη μιας επιχείρησης στο διαδίκτυο δεν είναι ακριβή διαδικασία. Αν έχετε υπολογιστή και σύνδεση στο διαδίκτυο, το μόνο που απομένει είναι μια ιστοσελίδα και ένα μέσο για τη συλλογή κερδών.
Διαθέτοντας ιστοσελίδα σημαίνει ότι ο καθένας μπορεί να σας βρει ανά πάσα στιγμή. Μια ιστοσελίδα είναι ένα ισχυρό εργαλείο για να βελτιώσετε την παρουσία σας στο διαδίκτυο. Υπάρχουν τόσα πολλά άτομα στο διαδίκτυο καθημερινά που αναζητούν πληροφορίες, μοιράζονται περιεχόμενο στα social media ή ψωνίζουν από ηλεκτρονικά καταστήματα. Πρέπει να τους δώσετε την ευκαιρία να γνωρίζουν για εσάς και να σας επιλέγουν μεταξύ των ανταγωνιστών σας. Οι πελάτες πρέπει να γνωρίζουν ότι είστε μια επιχείρηση που καλύπτει τις ανάγκες τους και όχι μια επιχείρηση που ενδιαφέρεται μόνο για κέρδη. Τι πιο αποτελεσματικό από μια ιστοσελίδα για την προώθηση της επιχείρησης σας; Χρησιμοποιώντας μόνο παραδοσιακές μορφές μάρκετινγκ, χάνετε ευκαιρίες, χρόνο και χρήμα. Μια ιστοσελίδα είναι μια ουσιαστική πτυχή κάθε στρατηγικής διαδικτυακού μάρκετινγκ.
Παρακάτω θα βρείτε μερικά από τα οφέλη της ιστοσελίδας:
- Βελτιωμένη αξιοπιστία
- Ενισχυμένη διαδικτυακή παρουσία
- Ισχυρή σχέση με την αγορά σας
- Αποτελεσματική προώθηση της επιχείρησης σας
- Πολύτιμες πληροφορίες για τους πελάτες σας
- Εύρεση νέων πελατών
- Μένετε μπροστά από τον ανταγωνισμό
- Βελτιωμένη κατάταξη SEO
- Εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος
- Διαχείριση φήμης
- Διεύρυνση της απήχησης της αγοράς
- Επαγγελματικοποίηση της επωνυμίας σας
- Παρακολούθηση της επιχείρησης σας συνεχώς
- Ανάδειξη της δουλειάς σας
Σήμερα, το να γνωρίζετε πώς να φτιάξετε μια ιστοσελίδα είναι μία από τις πιο βασικές δεξιότητες που πρέπει να έχετε ως ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης. Εάν γνωρίζετε πώς να φτιάξετε την ιστοσελίδα σας, θα εξοικονομήσετε πολλά χρήματα που θα δίνατε σε προγραμματιστές και σχεδιαστές ιστοσελίδων, θα μπορείτε να παρακολουθείτε τις τάσεις της αγοράς, να τοποθετείτε νέα πράγματα στην ιστοσελίδα σας χωρίς να χρειάζεστε τη βοήθεια ενός προγραμματιστή και να παραμείνετε αποτελεσματικοί μπροστά στον ανταγωνισμό. Ωστόσο, η δημιουργία μιας ιστοσελίδας μπορεί να είναι μια τρομακτική σκέψη.
Υπάρχουν πολλές πλατφόρμες που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κατά τη δημιουργία μιας νέας ιστοσελίδας. Το WordPress είναι μια από αυτές και οι χρήστες μπορούν να την κατεβάσουν και να την εγκαταστήσουν δωρεάν. Είναι η πιο δημοφιλής πλατφόρμα ιστοσελίδων στον κόσμο, καθώς έχει μοναδικά χαρακτηριστικά και είναι αρκετά απλή για αρχάριους. Είναι εξαιρετικά ευέλικτη και λειτουργεί με σχεδόν κάθε εργαλείο και υπηρεσία που διατίθενται στους κατόχους ιστοσελίδων. Το WordPress μπορεί να χρησιμοποιηθεί με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, από απλές ιστοσελίδες έως την αγορά ηλεκτρονικού καταστήματος.
Το WordPress, το Joomla και το Drupal είναι τα τρία δωρεάν πακέτα δημιουργίας ιστοσελίδων που χρησιμοποιούνται πιο συχνά, τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν ώστε να ταιριάζουν στις ανάγκες των χρηστών. Ωστόσο, το Joomla και το Drupal δεν είναι τόσο φιλικά προς το χρήστη και δεν έχουν τόσο μεγάλη κοινότητα όσο το WordPress.
Παρακάτω θα βρείτε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το WordPress που θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε γιατί είναι πιο κατάλληλο για την επιχείρηση σας από άλλες πλατφόρμες:
- Το WordPress δεν είναι απλώς ένα εργαλείο blogging, αλλά ένα ισχυρό εργαλείο δημιουργίας ιστοσελίδων και ένα ισχυρό σύστημα διαχείρισης περιεχομένου. Είναι αρκετά εύκολο στη χρήση και αρκετά ευέλικτο ώστε να δημιουργήσετε διαφορετικούς τύπους ιστοσελίδων. Χρησιμοποιείται είτε για τη διαχείριση σύνθετων ιστοσελίδων για μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες είτε για τη διαχείριση μικρών επιχειρήσεων. Το πακέτο WordPress διαθέτει μια ποικιλία βασικών και premium προσθηκών που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες σας.
- Δεν χρειάζεται να έχετε τεχνική εμπειρία και εξειδίκευση για να εγκαταστήσετε και να διαχειριστείτε μια ιστοσελίδα WordPress. Ο χρήστης χρειάζεται ένα domain name (τη διεύθυνση της ιστοσελίδας σας στο διαδίκτυο) και έναν λογαριασμό hosting. Μπορείτε να εγκαταστήσετε το WordPress είτε μέσω του παρόχου WordPress hosting είτε να ανεβάσετε απευθείας στο WordPress.org. Εφόσον το κάνετε αυτό, ο πίνακας ελέγχου διαθέτει όλα όσα χρειάζεστε για να προσαρμόσετε και να δημιουργήσετε περιεχόμενο.
- Το WordPress προσφέρει πολλές επιλογές θεμάτων. Τα θέματα βελτιώνουν την εμφάνιση και τη λειτουργία μιας ιστοσελίδας. Πολλά από αυτά είναι διαθέσιμα σε έναν νέο χρήστη, αλλά μπορείτε επίσης να αγοράσετε περισσότερα μέσω των marketplaces. Μπορείτε να αλλάξετε τα θέματα και τη διάταξη της ιστοσελίδας σας όποτε θέλετε. Επιπλέον, το WordPress περιλαμβάνει τα βασικά στοιχεία που απαιτούνται για τη δημιουργία μιας ιστοσελίδας. Για πιο εξειδικευμένες δραστηριότητες, υπάρχουν πολλά πρόσθετα που οι χρήστες μπορούν να αγοράσουν και να εγκαταστήσουν.
- Οι ιστοσελίδες WordPress τείνουν να κατατάσσονται υψηλότερα από άλλες στις μηχανές αναζήτησης. Κατατάσσονται υψηλότερα για τις λέξεις-κλειδιά τους και περιλαμβάνουν επίσης πολλά εργαλεία και προσθήκες για τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου για το SEO (βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης).
- Μια άλλη πτυχή είναι ότι οι ιστοσελίδες του WordPress ανταποκρίνονται σε κινητά, κάτι που είναι σημαντικό για την κατάταξη της Google.
- Το WordPress, παρόλο που είναι λογισμικό συστήματος διαχείρισης περιεχομένου, σας δίνει τη δυνατότητα να δημοσιεύσετε περιεχόμενο. Πιο συγκεκριμένα, το WordPress διαθέτει την «ενσωματωμένη» δυνατότητα ιστολογίου. Έτσι, οι χρήστες που θέλουν να προσθέσουν ένα ιστολόγιο στην ιστοσελίδα τους μπορούν να το κάνουν, χωρίς να χρειάζεται να το δημιουργήσουν ξεχωριστά.
- Το WordPress είναι μια πολύ ασφαλής πλατφόρμα για τη διαχείριση μιας ιστοσελίδας. Ωστόσο, υπάρχουν πάντα κίνδυνοι όταν βρίσκεστε στο διαδίκτυο, επομένως πρέπει να προστατεύσετε την ιστοσελίδα σας.
- Το WordPress ακολουθεί τα πρότυπα προσβασιμότητας. Η βασική ομάδα του WordPress έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στο να κάνει ένα λογισμικό προσβάσιμο σε όλους.
Το WordPress είναι ένα σύστημα διαχείρισης περιεχομένου που σας επιτρέπει να φιλοξενείτε και να δημιουργείτε ιστοσελίδες. Αλλά ποια είναι η διαφορά μεταξύ WordPress.org και WordPress.com; Η διαφορά μεταξύ τους έχει να κάνει με το ποιος πραγματικά φιλοξενεί την ιστοσελίδα σας.
Στο WordPress.org, πραγματοποιείτε λήψη του λογισμικού σας, αγοράζετε ένα domain name σε μια ιστοσελίδα τρίτου παρόχου και διαχειρίζεστε τον διακομιστή σας. Με το WordPress.org, έχετε τον πλήρη έλεγχο της ιστοσελίδας σας, αλλά αυτό σημαίνει και περισσότερες ευθύνες. Πρέπει να αγοράσετε και να ρυθμίσετε το δικό σας domain, θέματα, προσθήκες, και να φροντίσετε για την ασφάλεια τους. Το WordPress.org είναι δωρεάν για χρήση, αλλά πρέπει να πληρώσετε για οτιδήποτε άλλο χρειαστείτε στην ιστοσελίδα σας.
Το WordPress.com φιλοξενεί την ιστοσελίδα σας χωρίς λήψη λογισμικού ή διαχείριση διακομιστή. Το WordPress.com σημαίνει λιγότερες ευθύνες για εσάς, χωρίς να πληρώνετε για hosting ή domain name. Υπάρχουν επίσης πολλές επιλογές για να κάνετε την ιστοσελίδα σας να μοιάζει όπως θέλετε. Το WordPress.com έχει μια δωρεάν και μια πληρωμένη έκδοση. Η δωρεάν έκδοση δεν προσφέρει προσαρμοσμένα θέματα ή προσθήκες και έχετε ένα subdomain WordPress. Μπορείτε πάντα να αναβαθμίσετε την ιστοσελίδα σας, να αγοράσετε premium δυνατότητες ή ακόμα και έναν προσαρμοσμένο domain μέσω τρίτου παρόχου.
Πώς να δημιουργήσετε μια ιστοσελίδα WordPress; Παρακάτω θα βρείτε 7 βήματα που θα σας βοηθήσουν:
1. Διαλέξτε ένα domain name
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να επιλέξετε ένα domain name για την ιστοσελίδα σας. Αυτό το όνομα είναι η διεύθυνση όταν οι πελάτες σας προσπαθούν να σας βρουν στο διαδίκτυο. Λάβετε υπόψη ότι εάν δημιουργείτε μια ιστοσελίδα για μια επιχείρηση, το domain name σας πρέπει να ταιριάζει με το όνομα της επιχείρησης σας. Επίσης, πρέπει να αποφασίσετε για την επέκταση του domain name (.gr, .eu, .com, κτλ.), η οποία εξαρτάται από τον στόχο σας σχετικά με το στοχευμένο κοινό.
2. Καταχωρήστε ένα domain και εγγραφείτε στο web hosting
Πριν ξεκινήσετε, χρειάζεστε επίσης hosting ιστοσελίδας. Χρειάζεστε hosting, προκειμένου η ιστοσελίδα σας να είναι προσβάσιμη για όλους. Το web hosting φιλοξενεί και αποθηκεύει το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας σε έναν ασφαλή διακομιστή που είναι πάντα σε λειτουργία. Ένα καλό web hosting παρέχει δωρεάν domain name με SSL, εγκατάσταση με ένα κλικ για WordPress, προσαρμοσμένους λογαριασμούς email, απεριόριστο ή μη μετρημένο εύρος ζώνης και υποστήριξη πελατών.
3. Δημιουργήστε μια ιστοσελίδα χρησιμοποιώντας WordPress
Δεδομένου ότι έχετε το domain name και το web hosting, πρέπει να εγκαταστήσετε μια πλατφόρμα δημιουργίας ιστοσελίδων, γνωστή ως CMS. Όπως αναφέραμε παραπάνω, η καλύτερη επιλογή για εσάς είναι το WordPress. Δεν χρειάζεται να ανησυχείτε πώς θα δημιουργήσετε την ιστοσελίδα σας, καθώς ο web host το κάνει για εσάς.
4. Προσαρμόστε το σχεδιασμό και τη δομή της ιστοσελίδας
Τώρα, πρέπει να κάνετε την ιστοσελίδα σας να φαίνεται όμορφη. Αρχικά, μπορείτε να επιλέξετε ένα θέμα για την ιστοσελίδα σας. Υπάρχουν πολλές δωρεάν και επί πληρωμή επιλογές στο διαδίκτυο. Επιπλέον, θα επιλέξετε τη σχεδίαση της ιστοσελίδας που θέλετε. Υπάρχουν αρκετά σχέδια όπου μπορείτε να επιλέξετε το κατάλληλο για εσάς. Μόλις ετοιμάσετε το λογότυπο της επιχείρησης σας, μπορείτε επίσης να το ανεβάσετε. Ένα άλλο πράγμα που πρέπει να επιλέξετε για την ιστοσελίδα σας είναι ο συνδυασμός χρωμάτων και οι γραμματοσειρές. Όλα αυτά σας βοηθούν να δημιουργήσετε μια μοναδική ιστοσελίδα, σύμφωνα με τις προτιμήσεις σας.
5. Προσθέστε σημαντικές σελίδες και περιεχόμενο
Οι σελίδες δημιουργούνται εύκολα στο WordPress. Οι σελίδες που χρησιμοποιούνται περισσότερο σε μια ιστοσελίδα είναι η αρχική σελίδα, η σελίδα «σχετικά με», η σελίδα επικοινωνίας και η σελίδα υπηρεσίας. Μπορείτε επίσης να προσθέσετε ή να καταργήσετε τις σελίδες που ταιριάζουν στην ιστοσελίδα σας και στην επιχείρηση σας.
6. Ρυθμίστε ένα μενού πλοήγησης
Το μενού είναι αυτό που χρησιμοποιούν οι επισκέπτες σας για μετάβαση από σελίδα σε σελίδα στην ιστοσελίδα σας. Μπορείτε να έχετε περισσότερα από ένα μενού στην ιστοσελίδα σας.
7. Προσθέστε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα
Η προσθήκη ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι μια προαιρετική διαδικασία. Το WordPress σας επιτρέπει να δημιουργήσετε ένα πλήρως λειτουργικό κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου. Το πρόσθετο που θα χρειαστείτε είναι το WooCommerce, η πιο δημοφιλής λύση ηλεκτρονικού εμπορίου για το WordPress.
Μην ξεχνάτε ότι όχι μόνο πρέπει να δημιουργήσετε την ιστοσελίδα σας, αλλά είναι επίσης σημαντικό να την βελτιώνετε συνεχώς.
Θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πώς να δημιουργήσετε μια ιστοσελίδα με WordPress; Δείτε το video.
3.10 Αποτελεσματικότητα μιας στρατηγικής διαδικτυακού μάρκετινγκ
Στις προηγούμενες υποενότητες, μάθατε τι είναι το διαδικτυακό μάρκετινγκ και ποιες είναι οι πιο κοινές και αποτελεσματικές μέθοδοι διαδικτυακού μάρκετινγκ. Θα πρέπει όμως να μάθετε επίσης πώς να μετράτε την αποτελεσματικότητα των προσπαθειών διαδικτυακού μάρκετινγκ. Η μέτρηση της αποτελεσματικότητας της στρατηγικής διαδικτυακού μάρκετινγκ θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.
Το διαδικτυακό μάρκετινγκ είναι η πιο ισχυρή, μετρήσιμη και οικονομική μορφή μάρκετινγκ για την επιχείρηση σας. Το μεγαλύτερο όφελος του διαδικτυακού μάρκετινγκ είναι ότι σας επιτρέπει να στοχεύσετε τους πιθανούς πελάτες σας. Η αποτελεσματικότητα του μάρκετινγκ είναι όταν κάποιος μετρά πώς η στρατηγική μάρκετινγκ ανταποκρίνεται στους στόχους της επιχείρησης. Εάν η στρατηγική διαδικτυακού μάρκετινγκ δεν είναι αποτελεσματική, θα είναι επιβλαβής για την επιχείρηση σας.
Μια αποτελεσματική στρατηγική διαδικτυακού μάρκετινγκ εξαρτάται από το πόσο καλά συνδέεστε με το στοχευμένο κοινό σας. Η μέτρηση της στρατηγικής μάρκετινγκ σας βοηθά να καταλάβετε τι λειτουργεί και τι όχι. Σας επιτρέπει να εντοπίσετε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους πελάτες σας σχετικά με τις προτιμήσεις τους και να βελτιώσετε τις στρατηγικές σας ανάλογα, ώστε να έχετε μεγαλύτερο αντίκτυπο. Μετρώντας την αποτελεσματικότητα των καμπανιών σας, γνωρίζετε ποιες καμπάνιες έχουν καλή απόδοση και πρέπει να επενδύσετε περισσότερο σε αυτές και ποιες δεν λειτουργούν καλά και θα πρέπει να τις σταματήσετε.
Βήματα για την μέτρηση της αποτελεσματικότητας της στρατηγικής διαδικτυακού μάρκετινγκ:
- Ορίστε τους επιχειρηματικούς σας στόχους και εμπλέξτε το προσωπικό της επιχείρησης σας σε αυτές τις προσπάθειες, προκειμένου να έχετε όλοι τους ίδιους στόχους.
- Ορίστε τους δείκτες για κάθε στόχο. Οι στόχοι σας πρέπει να είναι ρεαλιστικοί και εφικτοί.
- Στοχεύστε το κοινό που θέλετε να προσεγγίσετε μέσω των καμπανιών σας. Το κοινό σας μπορεί να είναι είτε άτομα είτε οργανισμοί.
- Καθορίστε τους βασικούς δείκτες απόδοσης νωρίς και ορίστε συγκεκριμένους στόχους για καθέναν από αυτούς.
- Επιλέξτε και χρησιμοποιήστε μια καλή αναλυτική πλατφόρμα για παρακολούθηση και μέτρηση της στρατηγικής μάρκετινγκ.
Οι βασικοί δείκτες απόδοσης είναι αυτές οι μετρήσεις που σας βοηθούν να παρακολουθείτε και να μετράτε την επιτυχία ή την αποτυχία της στρατηγικής διαδικτυακού μάρκετινγκ. Οι βασικοί δείκτες απόδοσης δείχνουν τι λειτουργεί και τι όχι στις προσπάθειες σας στο μάρκετινγκ. Πρέπει να αφιερώσετε χρόνο για να κατανοήσετε τους δείκτες και να μάθετε πώς μπορείτε να αναπτύξετε καλύτερα τις στρατηγικές μάρκετινγκ, προκειμένου να επιτύχετε. Η μη παρακολούθηση των βασικών δεικτών απόδοσης σημαίνει απώλεια χρόνου, χρημάτων και προσπαθειών. Οι πληροφορίες που χρειάζεστε για αυτήν τη διαδικασία είναι τα δεδομένα που συλλέγονται από την ιστοσελίδα. Μερικοί από τους πιο απαραίτητους δείκτες για την επιχείρηση σας είναι:
1. Απόδοση της επένδυσης (ROI)
Μια από τις πιο σημαντικές μετρήσεις στην καμπάνια διαδικτυακού μάρκετινγκ είναι η απόδοση της επένδυσης. Η απόδοση της επένδυσης (ROI) σας ενημερώνει εάν η στρατηγική μάρκετινγκ λειτουργεί ή όχι. Γνωρίζετε ότι οι προσπάθειες σας αποδίδουν όταν υπάρχει συσχέτιση των νέων πωλήσεων με τις προσπάθειες του διαδικτυακού μάρκετινγκ.
2. Συνολική επισκεψιμότητα ιστοσελίδας
Η αύξηση της επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα σας είναι ένας από τους πρωταρχικούς στόχους της στρατηγικής σας. Η μέτρηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας σας προσφέρει μια επισκόπηση της απόδοσης της στρατηγικής και των προσπαθειών σας.
3. Επισκεψιμότητα ανά πηγή
Μετρώντας την επισκεψιμότητα ανά πηγή, μπορείτε να εστιάσετε σε καμπάνιες χαμηλής απόδοσης και να τις βελτιώσετε. Οι κύριες πηγές επισκεψιμότητας ιστοσελίδων που παρακολουθούνται από τα Google Analytics είναι η οργανική αναζήτηση (οι χρήστες που ήρθαν στην ιστοσελίδα σας από έναν σύνδεσμο σε μια μηχανή αναζήτησης), οι άμεσοι επισκέπτες (οι χρήστες που πληκτρολόγησαν τη διεύθυνση URL της ιστοσελίδας σας), οι παραπομπές (οι χρήστες που ήρθαν στην ιστοσελίδα σας από μια άλλη ιστοσελίδα) και τα social media (οι χρήστες που ήρθαν στην ιστοσελίδα σας από τον λογαριασμό σας στα social media).
4. Νέοι επισκέπτες vs. Επανερχόμενοι επισκέπτες
Μια σημαντική μέτρηση για την επιτυχία της καμπάνιας σας δεν είναι μόνο ο αριθμός των επισκεπτών, αλλά και εάν είναι νέοι ή επανερχόμενοι επισκέπτες. Αυτή η μέτρηση σας βοηθά να κατανοήσετε πώς το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας επηρεάζει τους επισκέπτες σας και τι πρέπει να κάνετε για να το βελτιώσετε.
5. Συνεδρίες
Οι συνεδρίες είναι ο αριθμός των επισκέψεων σε μια ιστοσελίδα. Η παρακολούθηση των συνεδρίων παρέχει πληροφορίες για το πώς οι διαφημίσεις που χρησιμοποιούνται στις πλατφόρμες μπορούν να προσελκύσουν νέους πελάτες. Σας παρέχει επίσης πληροφορίες σχετικά με τους επανερχόμενους πελάτες και τον τρόπο με τον οποίο οι διαφημίσεις σας επηρεάζουν στους πελάτες σας.
6. Μέση διάρκεια περιόδου σύνδεσης
Αυτός ο δείκτης διαφέρει από τη θέση και τη λειτουργικότητα μιας ιστοσελίδας. Υπάρχουν παράγοντες που επηρεάζουν τη μέση διάρκεια περιόδου σύνδεσης, όπως η δομή, η ποιότητα του περιεχομένου κ.λπ.
7. Επισκέψεις σελίδας
Οι επισκέψεις σελίδας είναι ο αριθμός των επισκέψεων των χρηστών στην ιστοσελίδα σας. Είναι ο δείκτης που σας κάνει να καταλάβετε εάν η ιστοσελίδα σας έχει την απήχηση που θέλετε.
8. Σελίδες με τις περισσότερες επισκέψεις
Υπάρχει ένας δείκτης που σας δείχνει τις πιο ενδιαφέρουσες σελίδες για τους πελάτες σας. Αυτό είναι χρήσιμο για εσάς προκειμένου να βελτιώσετε τις υπόλοιπες σελίδες.
9. Ποσοστό εξόδου
Το ποσοστό εξόδου δείχνει σε ποια σελίδα βρίσκονταν οι χρήστες πριν φύγουν από την ιστοσελίδα.
10.Ποσοστό εγκατάλειψης
Τα ποσοστά εγκατάλειψης είναι οι επισκέπτες που επισκέπτονται την ιστοσελίδα σας για να ελέγξουν κάτι, αλλά φεύγουν χωρίς να εξερευνήσουν άλλες περιοχές. Ένας μεγάλος αριθμός στο ποσοστό εγκατάλειψης είναι κακό σημάδι, καθώς αυτό σημαίνει ότι οι επισκέπτες δεν αφιέρωσαν αρκετό χρόνο στην ιστοσελίδα σας. Ένα καλό ποσοστό εγκατάλειψης πρέπει να είναι μικρότερο από 40 τοις εκατό.
11.Ποσοστό μετατροπής
Το ποσοστό μετατροπής είναι ο αριθμός των επισκεπτών που ολοκλήρωσαν μια επιθυμητή ενέργεια. Τα ποσοστά μετατροπών σας δείχνουν την απόδοση και την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας μάρκετινγκ. Εκτός από το ποσοστό μετατροπής των ιστοσελίδων σας, είναι εξίσου σημαντικό να παρακολουθείτε και να μετράτε τα ποσοστά μετατροπής άλλων μέσων, όπως social media, email μάρκετινγκ, κ.λπ.
12.Εμφανίσεις
Η εμφάνιση είναι ο αριθμός των προβολών που λαμβάνει το περιεχόμενο σας. Το περιεχόμενο σας μπορεί να εμφανίζεται περισσότερες από μία φορές στο ίδιο άτομο, αλλά κάθε φορά υπολογίζεται ως μεμονωμένη εμφάνιση. Ο αριθμός των εμφανίσεων είναι υψηλότερος από τον αριθμό της προσέγγισης χρηστών, καθώς η προσέγγιση χρηστών ενεργοποιείται μόνο μία φορά ανά χρήστη.
13. Προσέγγιση στα social media
Η προσέγγιση στα social media σας λέει πόσο αποτελεσματική είναι η εκστρατεία σας στα social media. Αυτή η μέτρηση σας δείχνει πόσα άτομα προσεγγίζετε με τις αναρτήσεις σας, πόσα άτομα είδαν το περιεχόμενο σας.
14. Απήχηση στα social media
Η απήχηση στα social media είναι επίσης μια μέτρηση για τις δημοσιεύσεις σας στα social media. Μετρά τον αριθμό των αλληλεπιδράσεων (likes, σχόλια, κοινοποιήσεις, retweets κ.λπ.) που κερδίζετε στις αναρτήσεις σας. Δεν μπορείτε να πληρώσετε για την απήχηση, αλλά την κερδίζετε όταν οι άνθρωποι αλληλοεπιδρούν με τις αναρτήσεις σας.
15. Ποσοστό ανάγνωσης email
Το ποσοστό ανάγνωσης email αφορά το email μάρκετινγκ και μετρά τον αριθμό των ατόμων που ανοίγουν τα email της καμπάνιας σας σε σύγκριση με τον συνολικό αριθμό αυτών που το έλαβαν.
16. Αναλογία κλικ προς τον αριθμό εμφανίσεων
Μια ακόμη μέτρηση για το email διαδικτυακού μάρκετινγκ είναι η αναλογία κλικ προς τον αριθμό εμφανίσεων. Η αναλογία κλικ προς τον αριθμό εμφανίσεων χρησιμοποιείται επίσης για πληρωμένη διαφήμιση, σχετίζεται με την πληρωμή ανά κλικ, καθορίζει τη βαθμολογία συνάφειας και επηρεάζει το κόστος ανά κλικ.
17. Κόστος ανά κλικ
Το κόστος ανά κλικ είναι το ποσό που πληρώνετε κάθε φορά που ένας χρήστης κάνει κλικ στη διαφήμιση σας.
18. Κόστος ανά μετατροπή
Το κόστος ανά μετατροπή είναι απαραίτητη μέτρηση όταν έχετε μια ιστοσελίδα ηλεκτρονικού εμπορίου και σας λέει πόσο κοστίζει η μετατροπή ενός επισκέπτη σε αγοραστή. Εάν δεν μετατρέπετε τις πωλήσεις απευθείας στο διαδίκτυο, αγνοείτε αυτήν τη μέτρηση.
19.Κόστος ανά απόκτηση
Το κόστος ανά απόκτηση είναι όταν έχετε επερχόμενους πελάτες και μετρά το συνολικό κόστος για την απόκτηση ενός πελάτη-αγοραστή σε μια καμπάνια.
Γράφημα 11. Κοινά λάθη των βασικών δεικτών απόδοσης
Καθώς η διαδικτυακή παρουσία και οι ψηφιακές προσπάθειες μιας επιχείρησης σήμερα είναι το πιο σημαντικό μέρος μιας επιτυχημένης επιχείρησης, είναι ζωτικής σημασίας να εργάζεστε συνεχώς για τη βελτίωση της απόδοσης της επιχείρησης σας. Η γνώση του τρόπου μέτρησης της αποτελεσματικότητας της στρατηγικής διαδικτυακού μάρκετινγκ σας βοηθά να αποφύγετε τη σπατάλη χρημάτων σε καμπάνιες που δεν λειτουργούν. Πριν ξεκινήσετε μια καμπάνια, θα πρέπει να γνωρίζετε πού θέλετε να εστιάσετε, τι θέλετε να επιτύχετε και πώς θα τη μετρήσετε.