Κατάργηση του ελάχιστου κεφαλαίου για την ίδρυση Ε.Π.Ε.
Εντός των επόμενων ημερών πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή τροπολογία από τον υπουργό Ανάπτυξης που θα προβλέπει:
• Την κατάργηση του ελάχιστου μετοχικού κεφαλαίου σε ΕΠΕ και ΙΚΕ. Το μετοχικό κεφάλαιο θα ορίζεται από τους μετόχους. Πρέπει να σημειωθεί ότι η ρύθμιση αυτή έρχεται σε συνέχεια προηγούμενης που είχε εγκριθεί τον περασμένο Δεκέμβριο και προέβλεπε τη μείωση του ελάχιστου μετοχικού κεφαλαίου των ΑΕ από 60.000 ευρώ σε 24.000 ευρώ και των ΕΠΕ από 4.500 ευρώ σε 2.400 ευρώ.
• Τη μείωση κατά 30% των διαδικασιών ίδρυσης εταιριών.
• Τον περιορισμό της δυνατότητας συναλλαγών μεταξύ συνδεδεμένων εταιριών και προσώπων που ασκούν τη διοίκηση εισηγμένων εταιριών. Με τον τρόπο αυτό ενισχύονται οι επενδυτές που δεν εμπλέκονται με τις διοικήσεις των εισηγμένων και οι μέτοχοι μειοψηφίας.
• Αλλαγές στην έκδοση οικοδομικών αδειών με μείωση των διαδικασιών. Εξαλείφεται ο έλεγχος της πυροσβεστικής υπηρεσίας και ενισχύεται η ευθύνη του μηχανικού. Δεν θα θεωρεί τα στοιχεία η αστυνομία, ενώ ενισχύεται η χρήση ηλεκτρονικών μέσων στις εκδόσεις αδειών καθώς μέρος του φακέλου θα μπορεί να υποβάλλεται και σε CD.
Επίσης τις επόμενες ημέρες πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή άλλη ρύθμιση του υπουργείου Ανάπτυξης για την αγορά καυσίμων (καταδολίευση αντλιών, νοθεία κ.ά.), την προστασία των καταναλωτών, τις προσφορές και τις εκπτώσεις των εμπορικών καταστημάτων που θα διενεργούνται σε τέσσερις περιόδους κατά τη διάρκεια του χρόνου, καθώς και για το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές.
Το υπουργείο προτείνει 7 Κυριακές να είναι ανοιχτά τα καταστήματα.
Πρέπει να σημειωθεί ότι πρόθεση του υπουργού Ανάπτυξης είναι η πλήρης απελευθέρωση της λειτουργίας των καταστημάτων κάτω των 250 τ.μ. και τις Κυριακές παρ' ότι δεν υπάρχει πλήρης συμφωνία των κομμάτων της συγκυβέρνησης. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης, «δεν έχουμε τρόπο να επιβάλουμε τις θέσεις μας, αλλά δεν έχουμε και λόγο να μην τις υποστηρίξουμε. Γίνεται διάλογος και θα αποφασίσει η Βουλή με δημοκρατικές διαδικασίες».
Τέλος ο υπουργός Ανάπτυξης ανακοίνωσε τη θεσμοθέτηση νέου συστήματος για τις υπεραστικές οδικές μεταφορές, στο πλαίσιο του οποίου θα υπάρχουν τρεις κατηγορίες γραμμών:
• Γραμμές παροχής έργου με διαγωνισμό όπου θα δίνεται αποκλειστικότητα στον πάροχο.
• Γραμμές ελεύθερης επιλογής με μεγάλο ενδιαφέρον και θα τις λειτουργεί όποιος επιθυμεί.
• 'Αγονες γραμμές που θα προσφέρεται επιδότηση λόγω του χαμηλού ενδιαφέροντος.
Πηγή: TAXHEAVEN